۰ نفر

معرفی بهترین فیلم های خشن تاریخ سینما

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۲
کد خبر: 841425
معرفی بهترین فیلم های خشن تاریخ سینما

فیلم خشن، شاید به مذاق بسیاری از افراد در سینما خوش نیاید. اما با این حال، طرفدارانی نیز دارد که از دیدن صحنه‌های خشونت‌بار و هیجانی لذت می‌برند. در ادامه، با معرفی خشن‌ترین فیلم‌های تاریخ همراه شما هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در فیلم "وایکینگی " The Northman" به کارگردانی رابرت ایگرز (Robert Eggers)، یک سکانس وجود دارد که در آن شخصیت اصلی فیلم، املت (با بازی الکساندر اسکارسگورد)، با چماق به اسب یکی از دشمنانش می‌زند و سپس گلوی یکی دیگر از دشمنانش را با دندان می‌گیرد. این سکانس‌ها بسیار خشونت‌بار هستند و به وضوح نشان می‌دهند که خشونت تصویری در فیلم به شکل غریزی و با سبک فیلمسازی ایگرز به تصویر کشیده شده است. آثار فیلمسازانی مانند لارس فون تریه (Lars von Trier)، گاسپار نوئه (Gaspar Noé) و تاکاشی میکه (Takashi Miike) نیز به همین ترتیب خشونت تصویری را با سبک ویژه‌ی خود به نمایش می‌گذارند. در اینجا، با معرفی فیلم‌های خشن تاریخ سینما، شامل فیلم‌های قدیمی و جدید، همراه شما خواهیم بود.

فیلم خشن مرد شمالی (The Northman)

یکی از فیلم‌های جدید و خشن در ژانر اکشن، "مرد شمالی" است که بر اساس افسانه‌ی املت ساخته شده است. داستان این فیلم درباره‌ی یک پرنس وایکینگ است که پس از قتل پدرش، به دنبال انتقام می‌گردد. کارگردانی رابرت ایگرز و بازی الکساندر اسکارسگورد و کلیس بنگ در این فیلم، توسط منتقدان ستوده شده است.

فیلم پرنده رنگین (The Painted Bird)

فیلم "پرنده رنگین" در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم ونیز و تورنتو به نمایش درآمده بود و برای جایزه بهترین فیلم بین‌المللی در بیست و دومین مراسم اسکار نامزد شد، اما در نهایت در لیست نامزدهای نهایی قرار نگرفت. بسیاری از تماشاگران در حین تماشای این فیلم، به دلیل صحنه‌های خشونت‌آمیز، سالن را ترک کردند. داستان فیلم درباره‌ی یک پسر یهودی است که در طول جنگ جهانی دوم و در مناطق شرقی اروپا به دنبال یافتن یک مکان امن می‌گردد.

فیلم خشن بلبل (The Nightingale)

داستان فیلم "خشن بلبل" (The Nightingale)، یکی از بهترین فیلم‌های خشن جهان، در سال 1825 و در تبعیدگاه Van Diemen's Land (کنوانسیونالیا) روایت می‌شود. این فیلم درباره‌ی زن جوانی است که به خاطر رفتارهای خشونت‌آمیزی که خود و خانواده‌اش با آنها مواجه شده‌اند، محکوم شده است و قصد انتقام دارد. "شب‌بان" در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد.

با توجه به رفتارهای خشونت‌بار و صحنه‌های تجاوز که با طولانی کردن زمان در فیلم نشان داده شده‌اند، بسیاری از تماشاگران در حین پخش فیلم، سالن را ترک کردند. با این حال، منتقدان از هنرنمایی بازیگران، جو کلی فیلم، فیلمبرداری، فیلمنامه، موسیقی متن و آگاهی‌بخشی که فیلم درباره خشونت نژادی در استرالیا دارد، ستایش کرده‌اند.

فیلم ضدمسیح (Antichrist)

داستان فیلم "ضدمسیح" (Antichrist)، یکی از فیلم‌های خشن و ترسناک، درباره‌ی زوجی عزادار است که به یک کابین در جنگل پناه می‌برند تا قلب‌های شکسته و ازدواج پر از دغدغشان را ترمیم کنند. اما بطور تدریجی، همه چیز بدتر و بدتر می‌شود. "ضدمسیح" معروف به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

فیلم خشن تتسوئو: مرد آهنین (Tetsuo: The Iron Man)

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های خشن، محصول ژاپن به نام "تتسوئو: مرد آهنین" (Tetsuo: The Iron Man) است که با بودجه‌ای بسیار کم ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی شینیا تسوکاموتو، شهرت جهانی را به دست آورد و طرفداران زیادی پیدا کرد. پس از آن، دو فیلم دنباله با نام‌های "تتسوئو II: مهره بدن" (Tetsuo II: Body Hammer) در سال 1992 و "تتسوئو: مرد گلوله‌ای" (Tetsuo: The Bullet Man) در سال 2009 ساخته شدند.

داستان فیلم درباره یک مرد دیوانه است که عاشق فلزات شده است و مخفیگاه خود را با قطعات فلزی و تصاویر ورزشکاران معروف پر کرده است. فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که مردی ران خود را از بین می‌برد تا یک میله فلزی را در آن قرار دهد. این صحنه تنها کافی است تا فیلم "تتسوئو: مرد آهنین" را در میان ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دهیم.
فیلم هفت (Seven)

فیلم "هفت" (Se7en) اگرچه صحنه‌های خشن آشکاری ندارد، اما درون خود دارای خشونتی است که از ذهن مخاطبان به آسانی پاک نمی‌شود. این اثر به شدت تحسین شده است و یکی از شاهکارهای دیوید فینچر به حساب می‌آید. بازیگران نیز به شکل فوق‌العاده‌ای عمل کرده‌اند و باعث شده‌اند که فیلم بسیار باورپذیر به نظر برسد. "هفت" به عنوان یکی از آثار تأثیرگذار جهان شناخته می‌شود که پایانی شوکه‌کننده و فراموش‌نشدنی دارد.

در "هفت"، دو کارآگاه به نام‌های میلز و سامرست، در تعقیب یک قاتل سریالی هستند که بر اساس هفت گناه کبیره که در انجیل ذکر شده، افراد را به قتل می‌رساند. این قاتل بسیار حرفه‌ای و باهوش است و هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارد، تا اینکه این دو کارآگاه سرنخ‌هایی درباره او پیدا می‌کنند.

فیلم خشن اره (Saw)

بدون شک، فیلم "اره" (Saw) نیز در رده فیلم‌های خشن ترین آثار تاریخ سینما قرار می‌گیرد و به عنوان اثری کوچک و با بودجه‌ای کم از جیمز وان برجسته شده است. این فیلم اولین قسمت از سری فیلم‌های "اره" است که فروش بالایی حاصل کرده و نقدهای مثبتی دریافت کرده است. داستان "اره" بر روی دو مرد متمرکز است که وقتی چشمان خود را باز می‌کنند، خود را در کنار یک جسد می‌یابند. هر کدام از آنها دستورالعملی برای کشتن یکدیگر دریافت کرده‌اند و اگر این دستورالعمل را اجرا نکنند، قاتل جیگسا آنها را با تبعاتی وحشتناک مواجه خواهد کرد.

فیلم انتقام (Revenge)

فیلم "انتقام" (Promising Young Woman) یک فیلم خشونت‌آمیز است که داستان آن درباره یک زن جوان است که به وحشتناک‌ترین شکل مورد تجاوز از سوی سه مرد قرار می‌گیرد. این مردان زن را در بیابان رها می‌کنند و به نظر می‌رسد که او جان خود را از دست داده است. اما واقعیت این است که زن زنده است و تصمیم می‌گیرد برای انتقام بازگردد. این خلاصه داستان نشان می‌دهد که فیلم صحنه‌هایی از خشونت را به تصویر می‌کشد.

کارگردانی کورالی فارگیت، این فیلم را به گونه‌ای ساختاردهی کرده است که تغییراتی در فرمول فیلم‌های انتقام‌جویی ایجاد کرده است. در این فیلم، خود قربانی در نقش شکارچی قرار می‌گیرد که این موضوع به طرز جالبی تحولی در داستان ایجاد می‌کند.
فیلم مادر! (Mother!)

فیلم "مادر!" (Mother!) یک فیلم آمریکایی است که درباره زوجی جوان است که زندگی آرامی را در خانه‌ای دورافتاده دارند. اما زوجی مرموز و بیگانه به خانه آنها وارد می‌شود و این وقوع باعث ویرانی تدریجی زندگی آنها می‌شود. "مادر!" در جشنواره فیلم ونیز حضور داشته و برای جایزه شیر طلایی رقابت کرده است. این فیلم در مجموعه جدیدی از آثار دارن آرونوفسکی قرار دارد که به طرز غیرمعمولی و تمثیلی داستان خود را به تصویر می‌کشد.

استقبال برخی از منتقدان از "مادر!" مثبت بوده و آنرا به عنوان یک اثر هنری مورد تحسین قرار داده‌اند، اما در عین حال، برخی جدل‌ها درباره استفاده از تمثیل‌های دینی و نمایش خشونت در این فیلم به وجود آمده است. پایان بی رحمانه فیلم "مادر!" به خصوص در بیست دقیقه نهایی آن، شهرت خاصی به دست آورده است.
فیلم خشن ویدئودروم (Videodrome)

فیلم "ویدئودروم" (Videodrome) در دهه ۱۹۸۰ میلادی روایت می‌شود و درباره رئیس یک کانال تلویزیونی کوچک است که به طور اتفاقی سیگنالی عجیب و غریب را کشف می‌کند و درگیر رویدادهای عجیبی می‌شود. این فیلم به طرزی بی رحمانه، قتل‌ها و شکنجه‌های مختلف را در یک اتاق قرمز نشان می‌دهد و بسیاری از بینندگان در برابر این تصاویر بی‌رحمانه و ترسناک، بی‌چاره می‌مانند و نمی‌توانند از آن فرار کنند. "ویدئودروم" از جمله فیلم‌های بسیار سورئال و غیرمعمول دیوید کروننبرگ است.

فیلم بیل را بکش (Kill Bill)

اگر به دنبال یک فیلم خشن و رزمی هستید، حتما باید به فیلم "کیل بیل" (Kill Bill) اثر کوئنتین تارانتینو مراجعه کنید. در این فیلم، شخصیت عروس به معنای واقعی خونین و خشونت‌آمیز عمل می‌کند. عروس در تلاش است تا انتقامی از تیمی از آدمکش‌ها و رهبر آنها بگیرد، زیرا آنها قصد نابودی او را داشتند. فیلم "کیل بیل" به دو بخش اصلی تقسیم شده و با فاصله شش ماه اکران می‌شود. این فیلم با بودجه ۳۰ میلیون دلار تولید شده و فروشی بیش از ۱۸۰ میلیون دلار را به دست آورد.
فیلم متصرف (Possessor)

فیلم "متصرف" (Possessor) درباره یک قاتل حرفه‌ای است که در ماموریت‌های خود از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره می‌برد تا بتواند بدن و ذهن افراد دیگر را تسخیر کند. اما در طول داستان، او متوجه می‌شود که خودش نیز تحت تسخیر قرار گرفته است و کنترل بر بدن و ذهن خود را از دست داده است. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس برای اولین بار به نمایش درآمد و منتقدان به اصالت و هنرنمایی بازیگر اصلی آن توجه و تحسین کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha