۳ نفر

همدان بارانی می‌شود

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 841313
همدان بارانی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: رشد ابرناکی به همراه بارش های خفیف و پراکنده به همراه احتمال رعد و برق پدیده غالب جوی استان از فردا یکشنبه تا روز سه شنبه را تشکیل می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله زاهدی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی و در ساعات بعدازظهر رشد ابر به شکل موقتی به خصوص در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: رشد ابرناکی ها در استان فردا یکشنبه به بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط یا رگبار پراکنده موقتی همراه با وزش باد شدید لحظه ای منجر می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز دوشنبه شب تا صبح سه شنبه در استان شرایط بهتری برای رگبار و وزش باد شدید لحظه ای با احتمال پدیده رعد و برق در استان وجود دارد.

زاهدی افزود: در روز سه شنبه بارش‌ها عمدتا پراکنده و خفیف و در روز چهارشنبه بخش‌هایی از جنوب استان شرایط بهتری برای رگبار باران به تناوب وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز به بعد دماهای صبحگاهی و دماهای روزانه ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد و همچنین امروز نیز نسبت به روز گذشته دمای هوا افزایش داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: فامنین، اسدآباد و نهاوند با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین و بهار با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲۱ و چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    هواشناس. استان. خیلی. ضعیف است. به. این. خاطر. کشاورزان. را دچار. اشتباه میکند. وضرر های جبران. ناپذیری به این قشر. وارد میکند. مخصوصا. باغداران. ملایر. اگر. هواشناسی منطقه ای. درجه هوا. را جلوتر. می توانست. اعلام کند. می شد تا اندازه‌ای. از این ضررها. جلوگیری کرد