۰ نفر

هشدار فوری مدیریت بحران خراسان رضوی / آماده‌باش تیم‌ گشتی پلیس مشهد!

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶
کد خبر: 842581
هشدار فوری مدیریت بحران خراسان رضوی /  آماده‌باش تیم‌ گشتی پلیس مشهد!

آخرین وضعیت و اخبار سیل در خراسان جنوبی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین ، علی صلاحی اظهار کرد: برای شهرستان کلات نادر از سوی هواشناسی خراسان رضوی از شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا بامداد یکشنبه هشدار قرمز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها و سیلاب روزهای اخیر خسارت‌هایی را به شهرستان وارد کرده که کارشناسان در حال برآورد هستند، افزود: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌های شدید و سیلاب‌ها از شهروندان درخواست داریم هشدارهایی که صادر می‌شود را جدی بگیرند.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه موقعیت توپوگرافی منطقه به گونه‌ای است که ورود ۱۰۰ حوزه آبریز را به داخل شهر داریم، عنوان کرد: وضعیت در شهرستان پایدار شده و نیروها در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی در گفت و گو با ایسنا ضمن درخواست از همشهریان به خصوص کودکان، مادران باردار و سالمندان خواست نکات ایمنی لازم و عدم حضور در مسیر دره‌ها، رودخانه‌ها و اسکان در محل‌های امن و در دسترس خدمات بهداشتی و درمانی در راستای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را مد نظر قرار گیرند.

صلاحی با بیان اینکه بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی، شهرستان کلات تحت تأثیر سامانه بزرگ ناپایدار جوی قرار دارد، گفت: کشاورزان و دامداران نسبت به هشدارهایی که صادر می‌شود توجه کافی را داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگواری در شهرستان نباشیم.

آب از کوه‌های جنوب مشهد جاری می‌شود

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا گفت: در حال حاضر محدودیتی در مسیرهای شهر نداریم اما در صورت لزوم و وقوع سیل برای اجرای محدودیت در آماده‌باش قرار داریم. تمهیدات ترافیکی متناسب با مسیرهایی که احتمال آب‌گرفتگی در آن‌ها وجود دارد و تجمع آب داشته باشیم، پیش‌بینی شده است. تیم‌های گشتی پلیس راهور مشهد و استان در نقاط با احتمال وقوع حادثه حضور دارند و در صورت نیاز ممنوعیت و محدودیت اعمال خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مسیرهایی که از ارتفاعات جنوبی به سمت هسته مرکزی شهر می‌آید مانند مسیرهای سرتاسر بلوار نماز، بلوار هاشمیه، بلوار شهید ناصری، بلوار شهید کاوه، خیابان‌های خلج، سیدی و قائم که آب از کوه‌های جنوب مشهد جاری می‌شود و مسیرهای شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در صورت جاری شدن روان‌آب ممنوعیت تردد پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر محدودیتی در مسیرهای شهر نداریم اما در صورت لزوم و وقوع سیل برای اجرای محدودیت در آماده‌باش قرار داریم.

آماده‌باش خوابگاه‌های دانشگاه در پی هشدارهای هواشناسی برای بارندگی امروز

مدیر رفاه دانشگاه فردوسی مشهد از آماده‌باش خوابگاه‌های دانشگاه در پی هشدارهای هواشناسی برای بارندگی امروز خبر داد.

سیدمحمدجواد ساداتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی در سیل مشهد، اظهار کرد: به لطف خدا و تلاش همکاران مدیریت رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در سیل اخیر مشکل خاصی برای خوابگاه‌ها ایجاد نشد. فقط مقداری آب‌گرفتگی در تراس‌ها و پشت‌بام‌ها ایجاد شد که همکاران خدمات و تاسیسات اقدام به رفع مشکل کردند.

وی در خصوص تدابیر اتخاذشده از سمت دانشگاه با توجه به هشدارهای صادرشده از سمت هواشناس برای امروز، عنوان کرد: نظر به هشدارهای صادره و امکان بروز حادثه، همکاران در حوزه تاسیسات، خدمات و همچنین همکاران اداره سراهای دانشجویی و فضای سبز در آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز چالش در اولین فرصت مشکل را مرتفع سازند.

به گزارش ایسنا سیل روز چهارشنبه در خراسان رضوی، تا کنون ۷ کشته بر جای گذاشته است. برای امروز نیز از سمت هواشناسی هشدار نارنجی صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha