۰ نفر

"اقتصاد آنلاین" گزارش می‌دهد؛

۵ کشور محبوب ایرانیان برای نوروز کدامند؟

۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 178577
۵ کشور محبوب ایرانیان برای نوروز کدامند؟

در آستانه نوروز 96 آژانس‌های گردشگری بر اساس علاقمندی مسافران، بیشترین تبلیغات را برای چین، هند، امارات، ترکیه و باکو انجام می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیر خروج مسافر از کشور در حوزه گردشگری طی چند سال اخیر روند فزاینده ای به خود گرفته است. به طوری که با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز  اغلب رسانه ها بخشی قابل توجهی از تبلیغات خود را به موضوع تورهای مسافرتی و تبلیغات آژانس های گردشگری اختصاص داده اند.

در میان آگهی های تبلیغاتی این آژانس ها بخش ثابتی هم اضافه شده است که به تورهای لحظه آخری معروف است و در میان اقشار متوسط جامعه طرفداران زیادی دارد. این تورهای لحظه آخری که معمولا به دلیل فروش نرفتن صندلی های هواپیما و جای خالی در تور مدنظر ایجاد شده اند با تبلیغات گسترده تر به فروش می رسد تا ظرفیت یک تور گردشگری کامل شود. مسافرانی که قصد سفر با این روش را دارند می بایست توجه داشته باشند که به منظور قرار گرفتن در لیست چنین تورهایی حتما گذرنامه با اعتبار 6 ماهه داشته باشند و هنگام سفر چمدان خود را آماده کرده باشند و از مدتی قبل برای حضور در چنین توری آمادگی های لازم را داشته باشند.

در میان سایت های آژانس های گردشگری ترفندهای دیگری این روزها برای جذب مسافر به چشم می خورد که در نوع خود جالب است. در برخی از سایت ها فیلم هایی از مکان های مورد نظر تور در شهرهای مقصد بارگزاری شده است. در برخی سایت ها عکس های جذابی قرار داده شده است تا مسافران از این طریق با نقاط دیدنی شهر مقصد خود آشنا شوند و نسبت به سفر ترغیب شوند.

بیشترین تبلیغات رسانه ها برای خروج مسافر به مقصد کشورهای چین، هند، امارات، ترکیه و باکو است. که با توجه به ناامنی های اخیر درکشور ترکیه قیمت بلیت به شهرهای استانبول و آنکارا تفاوت معناداری با دیگر شهرهای 4 کشور دیگر دارد. به طوری که بنابر گزارش اقتصاد آنلاین هزینه سفر به  استانبول ترکیه در اسفندماه برای اقامت چهار روزه 860 هزار تومان است. هزینه این سفر در روزهای تعطیل نوروزی هم اغلب به بیش از 2 میلیون الی 2 میلیون 500 هزار تومان نمی رسد.

یکی دیگر از مقصدهای نوروزی گردشگری محبوب کوآلالامپور است، که علاوه بر محبوبیت آن به عنوان یک مقصد ارزان قیمت هم شناخته می شود. به طوری که هزینه سفر به این شهر در محدوده قیمتی 2 میلیون تومان در اغلب تورها ارزشگذاری می شود. اما برخی تورها توانسته اند با قیمت کمتر از 2 میلیون تومان هم خدمات این تور را برای یک هفته ارائه کنند.

چین و هند در رقابتی تنگاتنگ در تورهای نوروزی عرضه شده اند. قیمت سفر به این دو کشور در یک تور یک هفته ای اغلب بیش از 3 میلیون تومان است. که البته خانواده ها در صورت به همراه داشتن کودک می توانند مبالغ کمتری به ازای هر کودک به شرکت میزبان تور پرداخت کنند.

تورهای کشور هند اغلب به صورت ترکیبی با سه مقصد دهلی، آگرا و جیپور برگزار می شود که در صورت برگزاری چنین توری هزینه های برگزاری بیش از 3 میلیون تومان می شود. در تورهای چین هم با افزایش خدمات گردشگری به مسافران قیمت برگزاری تا سقف 100 درصد افزایش را هم تجربه می کند. به طوری که برخی از تورهای کشور چین تا سقف قیمتی 5 میلیون و 790 هزارتومان هم می رسد.

دبی دیگر مقصد مدنظر گردشگران ایرانی است که شرکت های گردشگری برای جذب مسافر برای تعطیلات نوروزی برای آن برنامه ریزی ویژه ای کرده اند. تورهای نوروزی دبی در محدوده 2 میلیون تا 2 میلیون 500 هزارتومان برگزار می شود و مدت اقامت در تورها 5 روزه هستند.

از همسایگان شمالی ایران باکو مقصدی محبوب برای ایرانیان است. هزینه برگزاری تورهای نوروز 96 در این شهر 2میلیون و 195 هزارتومان است و ارمنستان دیگر کشور محبوب در شمال ایران است که قیمت بلیت نوروزی تورهای گردشگری در این مقصد 1 میلیون و 800 هزارتومان است.

در تورهای اروپایی شرایط پذیرش مسافر و صدور مدارک خروج از کشور سخت است، شرکت های برگزار کننده تور اغلب در صفحه سایت خود با اشاره به قوانین کشورهای پذیرنده مسافر قید کرده اند که می بایست مدارک کامل و برخی ضمانت های لازم توسط مسافر فراهم شود. گران ترین تورهای نوروزی سال 96 به تورهای ترکیبی فرانسه، بلژیک، هلند و آلمان اختصاص دارد که قیمت خرید بلیت این تور 3 میلیون و 490 هزارتومان به همراه 3090 یورو است. بعد از این تور تور ترکیبی مشابه دیگری با همان قیمت پایه 3 میلیون و 490 هزارتومان و 2590 یورو است به مقصد ایتالیا، سوییس و فرانسه که مدت اقامت در هر دو تور 10 روز است.

از جمله تورهای یک هفته ای به مقصد کشورهای اروپایی کشور ایتالیا با قیمت 2 میلیون و 850 هزارتومان  و 1800 یورو است. تور فرانسه 2 میلیون و 560 هزارتومان و 1670 یورو، همچنین تور کشور ایتالیا هم با مبلغ پایه 2 میلیون و 560 هزارتومان و 2100 یورو در نوروز 96 توسط آژانس های گردشگری برگزار می شود.

تور کشور اسپانیا به مدت یک هفته به مبلغ 3 میلیون تومان به همراه 1100 یورو الی 1670 یورو قیمت گذاری شده است. که این تور هم بیشترین مبلغ تورهای اروپایی غیر ترکیبی است.

بلیت نوروزی تور ژاپن به رقم 4 میلیون و 990 هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به حجم کم تبلیغات برای برگزاری این تور می توان گفت این کشور هنوز به لیست علاقمندی مسافران ایرانی اضافه نشده است. در مقابل سوچی، شهر پاتایا در تایلند و بالی از جمله مقصدهایی هستند که شرکت های گردشگری برای جذب توریست در این نقاط برنامه های ویژه ای اعمال کرده اند و بلیت تورهای عرضه شده به این سه مقصد از تنوع قابل ملاحظه ای برخوردار است.

ارزان ترین شهر گردشگری خارجی در نوروز 96 اختصاص به تفلیس دارد. بلیت تورهای نوروزی این شهر از مبلغ 1 میلیون و 815 هزارتومان تجاوز نمی کند، که البته این مبلغ قیمت پایه است و در تورهای لحظه آخری پیش بینی می شود که با رقم کمتری هم به فروش برسد.