۰ نفر

سمند، پژو و آریو خودروهای جایگزین مینی بوس های فرسوده

۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 145255
سمند، پژو و آریو خودروهای جایگزین مینی بوس های فرسوده

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: رانندگان مینی بوس های فرسوده می توانند از خودروهای جایگزین ایران خودرو و سایپا استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان،پیمان سنندجی گفت: در شهر تهران 1250 دستگاه مینی بوس وجود دارد که در 35 خط مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: یک هزار دستگاه از این مینی بوس ها عمر بالای 30 دارند بنابراین فرسوده هستند و به لحاظ آلودگی شهر و نداشتن ایمنی باید نوسازی شوند.

سنندجی افزود: در گذشته راه های مختلفی برای نوسازی مینی بوس ها در نظر گرفته شده بود ابتدا قرار شد 10 میلیون تومان شهرداری و 10 میلیون تومان سازمان محیط زیست به عنوان بلاعوض اعطاء کنند و بقیه هم ستاد سوخت به عنوان وام در اختیار قرار دهد که در آن زمان مینی بوس 48 تا 50 میلیون تومان بود که فقط توانستیم 120 دستگاه را نوسازی کنیم.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به هر صورت مجبور شدیم لایحه ای را به شورا بدهیم که با لطف شورا کمک به رانندگان مینی بوس به صورت بلاعوض 20 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: پیگیر شدیم تا مینی بوس فرسوده را نوسازی کنیم و در نهایت با پیگیری های سازمان شهرداری ها مصوبه ای ابلاغ شد که می توانیم مینی بوس ها را به تاکسی تبدیل کنیم.

سنندجی ادامه داد: در تاریخ 13 /6/ 95 این مصوبه ابلاغ و هماهنگی ها با خودروسازان ، اتحادیه تاکسیرانی و سایر مجموعه های دخیل انجام شد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تاکنون 70- 80 راننده مینی بوس ثبت نام کردند و ما از بقیه رانندگان می خواهیم با توجه به اینکه تا آخر شهریور به بعد امکان تردد برای مینی بوس های فرسوده وجود ندارد لذا برای نوسازی اقدام کنند.

سنندجی افزود: 20 میلیون تومان به خودروساز می دهیم و رانندگان می توانند با انتخاب خودرو از سایپا و یا ایران خودرو برای تعویض مینی بوس فرسوده خود اقدام کنند.

وی گفت: شرط کمک ها تحویل مینی بوس فرسوده به مراکز اسقاط است و ما در تلاشیم در کمتر از یک هفته  یا جابجایی کلید به کلید خودرو فرسوده با نو اقدام کنیم.

سنندجی ادامه داد: خودرویی که رانندگان مینی بوس می توانند از سایپا تحویل بگیرند "آریو" و از ایران خودرو "سمند و پژو" است.

وی افزود: البته تبدیل مینی بوس به مینی بوس نیز با همان 20 میلیون بلاعوض و همچنین وام با 8 درصد سود امکان پذیر است اما قیمت مینی بوس 140 میلیون تومان است که به نظر می رسد این مبلغ سنگین است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: البته شاید گفته شود که با خروج مینی بوس ها مشکلاتی در خطوط جابجایی حمل و نقل ایجاد شود اما در تلاشیم به جای مینی بوس ها ون هایی مستقر کنیم.