۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

مرغ را گران‌تر از ۱۰۲۰۰تومان نخرید/ اختلاف قیمت فاحش مرغ از مرغداری تا خرده‌فروشی

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 292857
مرغ را گران‌تر از ۱۰۲۰۰تومان نخرید/ اختلاف قیمت فاحش مرغ از مرغداری تا خرده‌فروشی

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: قیمت مرغ در بازار غیر واقعی است و اختلاف فاحشی از مرغداری تا خرده فروشی وجود دارد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه مردم این کالا را بیشتر از 10 هزار و 200 تا 10 هزار300 تومان نخرند، افزود: در هفته های اخیر تغییری در قیمت نهاده ها دامی نداشته ایم و دلیلی برای افزایش قیمت مرغ آن هم به این میزان وجود ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ شش هزار و 600 تومان تا شش هزار و 800 تومان است که نسبت به چند هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی ادامه داد: هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری از تولیدکنندگان نیز هفت هزار تومان تا هفت هزار و 200 تومان خریداری می شود که اختلاف فاحشی با قیمت خرده فروشی ها دارد.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه سود گران فروشی به جیب تولیدکننده نمی رود، اظهار کرد: تولیدکننده بعد از مدت زیادی زیان به حاشیه سود اندکی رسیده اند که همچنان کمتر از میزان قانونی 10 تا 15 درصدی آن است.

به گفته نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور؛ در شرایط کنونی بیشترین سود نسیب کشتارگاه ها و صنف فروشندگان پرنده و ماهی می شود و می توان گفت تخلف گران فروشی بر گردن آن ها است.   

اسدالله نژاد کوتاهی در نظارت و فشار بر تولید را دلایل اختلاف قیمت از مرغداری تا بازار دانست.