۰ نفر

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

مقاومت آموزش و پرورش در برابر استخدام معلمان حق التدریس/ 28هزار نیروی شرکتی جدید وارد آموزش و پرورش شدند

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 292912
مقاومت آموزش و پرورش در برابر استخدام معلمان حق التدریس/ 28هزار نیروی شرکتی جدید وارد آموزش و پرورش شدند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش موظف به استخدام ۳۱هزار معلم حق التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی است، گفت: در حالی وزارت آموزش و پرورش مقاومت هایی در برابر استخدام این افراد دارد که متاسفانه ۲۸هزار نفر دیگر را به صورت شرکتی به کار گرفته است.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار داشت: در بررسی ها متوجه شدیم که تعداد معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی 31 هزار نفر است و به موجب مصوبه ای که اخیرا مجلس داشته، وزارت آموزش و پرورش موظف است این افراد را طی برنامه ششم توسعه استخدام کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به رغم مقاومت هایی که وزارت آموزش و پرورش در برابر استخدام این 31 هزار نفر دارد، از آن طرف 28 هزار نفر دیگر را به صورت شرکتی وارد این وزارتخانه کرده که اقدام بسیار تامل برانگیز و بدی است.

حاجی بابایی با اشاره به هزینه ها و پافشاری هایی که مجلس برای استخدام این افراد کرده است، گفت: این 31 هزار نفر سال ها کار کرده و زحمت کشیده اند و بارها هم جلوی مجلس تجمع کرده اند اما آموزش و پرورش جلوی استخدام آنها ایستاده و اصلا معلوم نیست این 28 هزار نفر جدید چه کسانی هستند، فامیل چه افرادی هستند و از کجا آمده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: حالا باید منتظر باشیم که دو سه ماه دیگر این 28 هزار نفر جلوی مجلس تجمع کنند و تبدیل به مشکل جدیدی شوند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه این 28 هزار نفر باید از آموزش و پرورش بروند، عنوان کرد: اگر جذب این افراد منشا قانونی دارد باید مشخص شود که وزارت آوزش و پرورش بر اساس کدام قانون این اقدام را انجام است.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش قطعا باید مصوبه مجلس را اجرا کند و نمی تواند از اجرای آن سر باز بزند، گفت: اگر این وزارتخانه مصوبه مذکور را اجرا نکند، حتما مجلس پیگیری خواهد کرد و نمایندگان از اهرم هایی که در اختیار دارند، بهره خواهند برد.