۰ نفر

دلار کجا چاپ می شود؟ +تصاویر

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 304035
دلار کجا چاپ می شود؟ +تصاویر

در ۱۵۰ سال اخیر، دلار و اوراق دولتی آمریکا در دفتر "چاپ و حک" آمریکا چاپ می‌شود.

به گزارش دویچه وله، هر ساله حدود یک میلیون بازدید کننده از طریق مسیر مخصوص شیشه‌ای از اتاقک‌های چاپ دلار دیدن می‌کنند.

01

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رنگ پس زمینه سبز اسکناس دلار یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ویژگی‌های امنیتی دلار به شمار می‌رود و فرمول تهیه این رنگ سبز محرمانه است. هر دستگاه می‌تواند در هر ساعت تا ۱۰ هزار اسکناس دلار چاپ کند، اما صدای تولیدشده توسط این دستگاه ۹۵ دسیبل است که بدون محافظ مخصوص گوش، باعث آسیب جدی به شنوایی خواهد شد.  

02

پس از چاپ اسکناس، به ۳ روز زمان نیاز است تا اسکناس‌ها خشک شوند. به طور میانگین در هر روز ۵۶۰ میلیون دلار اسکناس چاپ می‌شود و هزینه چاپ هر دلار به طور میانگین برابر ۳.۶ درصد از ارزش آن است.

03

کارکنان در این مرکز حق ندارند به تنهایی کار کنند. هم چنین حقوق آن‌ها به طور میانگین ۹۳ هزار دلار در سال است که ۲ برابر بیشتر از حداقل دستمزد سالانه این کشور است.

در نهایت  به هر اسکناس دلار توسط دستگاهی مخصوص یک شماره سریال تخصیص داده می‌شود. این دستگاه به دلیل مسائل امنیتی توسط کاربر استفاده می‌شود و کنترل کامپیوتری ندارد.

04

پس از درج شماره سریال، دلارها به دسته‌های ۱، ۲، ۶، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری تقسیم می‌شوند و هر ۱۰ بسته اسکناس ۱۰۰ تایی درون یک کاور پلاستیکی مخصوص قرار می‌گیرد و سپس برای تحویل به بانک مرکزی تحویل ماموران حمل قرار می‌گیرد.

05

کنترل امنیتی در این مرکز بسیار بالا است و ۲۰۰۰ نفر در آن کار می کنند.