۰ نفر

رییس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

آهن ۲۰ درصد گران شد

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۱
کد خبر: 288668
 آهن ۲۰ درصد گران شد

رییس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که آهن و فولاد بعد از سیاست‌های جدید ارزی حدود 20 درصد افزایش قیمت داشته است، اظهار کرد: با توجه به این که تمام مواد اولیه و تولیدات ما داخلی است بنابراین هیچ دلیل و منطقی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

اقتصاد آنلاین - صدف امیرحسینی؛ محمد آزاد در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین تاثیر نوسانات ارز بر قیمت آهن و فولاد را بی‌منطق دانست و تصریح کرد: قیمت داخلی فولاد نباید با نرخ جهانی مطابقت داشته باشد و اگر قرار بر هماهنگی با نرخ ارز است، باید از دلار دولتی تبعیت کند.

رییس اتحادیه آهن فروشان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر صادرکننده آهن و فولاد در دنیا هستیم. بنابراین برای صادرات با هر قیمتی که می‌خواهند معامله کنند اما قیمت داخلی را دستکاری نکنند چرا که قیمت‌های داخلی نگران کننده است.

آزاد با تاکید بر این که دپو و صادرات غیرقانونی آهن امکان پذیر نیست، بیان کرد: تنها کالایی که اصلا قاچاق ندارد آهن است چرا که وزیر صنعت اطلاعیه صادر کرد مبنی بر این که کلیه صادرات مخصوصا آهن و فولاد باید گواهی مبدا داشته باشد و خود تولیدکننده باید صادر کند که در نتیجه این کار جلوی معاملات سودجویانه عده‌ای از واسطه‌های بازار گرفته شده است.

رییس اتحادیه آهن فروشان اضافه کرد: وقتی سنگ آهن، ذغال سنگ، آب، برق و گاز و نیروی انسانی تقریبا مجانی در داخل کشور وجود دارد چرا باید محصول نهایی تا این حد گران شود؟ حداقل برای ملت خودمان این کار را نکنیم.

به گفته آزاد قیمت واقعی هر کیلوگرم میل‌گرد باید حدود 3400 تومان باشد اما در حال حاضر از 4هزار تومان نیز تجاوز کرده است.