۰ نفر

نخست وزیر کانادا: کنار حامیان برجام می مانیم

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 270469
نخست وزیر کانادا: کنار حامیان برجام می مانیم

نخست وزیر کانادا با ابراز تاسف از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، اعلام کرد که کشورش در کنار دیگر کشورهای حمایت کننده از این توافق هسته ای است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جاستین ترودو» با بیان اینکه تصمیم کشورها درباره سیاست خارجی خودشان قابل احترام است، افزود: کانادا تصمیم های خود پیرامون سیاست خارجی در اوتاوا می گیرد، نه در واشنگتن.

وی همچنین بیان داشت: توافق هسته ای ایران بی نقص نبود اما به پیشگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای کمک کرد.

نخست وزیر کانادا تاکید کرد: می دانیم پافشاری در حمایت از برجام در کنار متحدانمان در ناتو و همچنین دیگر کشورها اهمیت بسزایی دارد.

ترودو همچنین گفت که خروج آمریکا از برجام یکی از موضوعاتی خواهد بود که وی در دیدار خود با ترامپ در نشست ماه آینده سران گروه 7 در کانادا مطرح خواهد کرد.

حمایت ترودو از برجام در حالی است که هفته گذشته یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت وی از خروج واشنگتن از توافق هسته ای به این کشور سفر کرده بود.

رئیس ‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب، با تکرار اتهام ها و توهین های خود علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه حمایت خود را از برجام اعلام کردند.