۰ نفر

کدام کشورها بالاترین بهره‌وری را دارند؟

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱:۲۸
کد خبر: 161602
کدام کشورها بالاترین بهره‌وری را دارند؟

بهره‌وری یکی از محرک‌های کلیدی برای موفقیت اقتصادی به شمار می‌رود. هر چه کشوری نیروی کار بهره‌ورتر داشته باشد، کارفرمایان از ارزش بالاتر برخوردار خواهند بود و در نتیجه، اقتصاد آن کشور شکوفاتر می‌شود. در این نوشتار ۱۹ بهره ور ترین کشور جهان به شما معرفی می شود.

پژوهشی جدید در مورد الگوی بازار بنگاه به بنگاه که توسط وب‌گاه اکسپرت مارکت به عمل آمده است، مواردی را راجع به بهره‌ورترین یا مولدترین مردم‌های دنیا روشن ساخته است. اکسپرت مارکت اطلاعات مربوط به ۳۵ بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس آن، رده‌بندی بهره ور ترین کشور جهان را منتشر نموده است.

به این منظور، اکسپرت مارکت سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی کشورها را بررسی نمود و آن را بر شمار ساعات کار در ازای هر نفر تقسیم کرد؛‌ و از این طریق تخمین زد کدام کشورها بیش‌ترین پول را در کم‌ترین زمان به دست می‌آورند و در نتیجه، کدام‌یک بهره‌ورترین یا مولدترین کشورهای دنیا هستند.

اعداد ذکر شده مقابل نام کشورها، میزان ارزشی را نشان می‌دهند که هر کارگر در ازای هر ساعت کاری می‌تواند برای اقتصاد کشورش به ارمغان ‌آورد. در ادامه به رده‌بندی ۱۹ بهره ور ترین کشور جهان اشاره می‌کنیم:

 

۱۹. ایتالیا: ۱۵.۶۲ پوند، ارزش تولیدی در ازای هر ساعت کار

اقتصاد ایتالیا شاید هم‌اکنون در حال رکود باشد و این کشور تحت فشار بحران بانکی قرار داشته باشد، ولی طبق آمار اکسپرت مارکت، کارگران این کشور جزء بهره‌ورترین کارگران جهان هستند.

در حال حاضر ایتالیایی ها در میان کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح بهره وری قرار دارند.

 

۱۸. اسپانیا: ۱۵.۶۳ پوند

 

اسپانیا نیز از دیگر اقتصادهایی است که با مشکلاتی جدی رو به رو است، و این مشکل با ناتوانی این کشور در انتخاب دولتی با حداکثر آرا و برقراری حکومتی موثر و کارآمد، روز به روز در حال وخیم‌تر شدن است.

در نتیجه کارگران اسپانیایی – مانند همتایان ایتالیایی‌شان – در رده‌بندی بهره‌ورترین کارگران جهان، در رتبه‌ی هجدهم دنیا ولی در پایین‌ترین سطوح اقتصادهای اروپایی قرار دارند.

 

۱۷. ژاپن: ۱۶.۷۲ پوند

این کشور نیز در حال حاضر دارای اقتصادی متزلزل است. ژاپن هم‌اکنون نرخ بهره‌ی منفی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، و به اجبار به راهکاری متوسل شده است که اصطلاحا به آن پول هلی‌کوپتری گفته می‌شود. ولی طبق آمار اکسپرت مارکت و علی‌رغم این مسائل، کارگران ژاپنی به عنوان بهره‌ورترین کارگران کشورهای آسیایی حاضر در این بررسی به شمار می‌روند.

 

۱۶. بریتانیا: ۱۸.۶۴ پوند

 

تمام تمرکز بریتانیا در حال حاضر به عواقب خروج‌اش از اتحادیه‌ی اروپا (برگزیت) معطوف شده است.

با این وجود، آمار بهره‌وری این کشور در مقایسه با کشورهای قدرتمند اروپایی – به غیر از ایتالیا و اسپانیا – بسیار ناامیدکننده است.

 

۱۵. ایسلند: ۱۸.۷۶ پوند

 

این کشور دائما در صدر رده‌بندی‌های مختلف – هم‌چون رده‌بندی کیفیت زندگی و خوشبختی – قرار دارد.

ایسلند از جانب اکسپرت مارکت نیز در رده‌بندی بهره‌وری حائز رتبه‌ای قابل‌قبول شده است.

ایسلندی ها با توجه به جمعیت کم نیروی کار دائما در حال بهبود معیارهای بهره وری هستند.

 

۱۴. فنلاند: ۱۸.۹۵ پوند

 

فنلاند در رده‌بندی‌های اخیر به عنوان بهترین کشور دنیا از لحاظ کیفیت زندگی شناخته شد.

شاید همین مسئله کمک کرده است این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بهره‌ورتر باشد.

 

۱۳. کانادا: ۲۰.۳۰ پوند

 

سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی این کشور دوست و نزدیک همسایه‌ی آمریکا ۳۴،۵۹۱ پوند است و میانگین ساعات کاری در هفته در کانادا ۳۲.۷۷ ساعت است.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهند این کشور از لحاظ بهره‌وری از آمریکا عقب‌تر است.

 

۱۲. فرانسه: ۲۱.۲۱ پوند

 

میزان ساعات کاری هفتگی در فرانسه از بریتانیا کم‌تر است ولی کارگران این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی نسبت به بریتانیا جلوتر هستند.

دلیل بهره وری بالاتر فرانسوی ها وضع معیارهای بهره وری و سخت کوشی و انضباط نیروی کار است.

 

۱۱. اتریش: ۲۲.۰۳ پوند

 

سرانه‌ی تولید ناخالص داخلیِ این کشور که در اروپای مرکزی واقع است، سالانه ۳۵،۸۸۰ پوند است؛ کارگران این کشور تقریبا ۳۱.۳ ساعت در هفته کار می‌کنند.

همین عامل باعث شده است اتریش نسبت به بسیاری از همسایه‌های اروپایی‌اش از بهره‌وری بیش‌تر برخوردار باشد.

ولی هنوز کافی نیست. اتریش که در بسیاری از آمارها پیشرو است دائما رد حال بهبود بهره وری نیروی کار است.

 

۱۰. سوئد: ۲۲.۵۸ پوند

این کشور نیز مانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی، از لحاظ سطح شادی زندگی، آمار پایین جرم و جنایت، و داشتن شرایط کلی برای زندگی خوب و مناسب در جهان زبان‌زد است.

به وضوح به نظر می‌رسد همین مسئله به افزایش میزان بهره‌وری در این کشور کمک کرده باشد.

 

۹. ایرلند: ۲۳.۱۲ پوند

 

به تازگی و پس از انتشار آماری مبنی بر جهش عجیب و افزایش ۲۶ درصدی تولید ناخالص داخلی ایرلند، این کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

این مسئله شاید ناشی از عواملی متعدد و ناگهانی باشد، ولی شاید ربطی هم به میزان بالای بهره‌وری کارگران این کشور داشته باشد.

 

۸. ایالات متحده: ۲۳.۶۶ پوند

 

سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ۴۲،۳۲۸ پوند است، و کارگران این کشور به طور میانگین ۳۴.۴ ساعت در هفته کار می‌کنند.

همین مسئله باعث شده است این کشور در جایگاه هشتم این رده‌بندی قرار بگیرد و در میان بهره‌ورترین یا مولدترین کشورهای انگلیسی‌زبان دنیا مقام دوم را کسب کند.

برای آمریکا که به لحاظ بزرگی اقتصاد در رتبه اول جهان قرار دارد این بهره وری باید بهبود یاید.

 

۷. دانمارک: ۲۴.۱۴ پوند

دانمارک در رقابت بهره‌ورترین کشورهای دنیا کمی بالاتر از همسایه‌اش، سوئد، قرار گرفته است، ولی نتوانست عنوان بهره‌ورترین کشور اسکاندیناوی را از آن خود کند.

۶. آلمان: ۲۵.۹۵ پوند

آلمانی‌ها از لحاظ بازده و بهره‌وری بسیار زبان‌زد هستند، و همین مسئله در این رقابت باعث موفقیت‌شان شده است؛

آلمان به عنوان بهره‌ورترین کشور در میان اعضای گروه هفت شناخته می‌شود.

 

۵. هلند: ۲۶.۱۹ پوند

 

هلندی‌ها به عنوان مردمی آرام و بی‌قید معروف‌اند، ولی شاید این شهرت کمی بی‌پایه و اساس باشد، زیرا این کشور قطعا بی‌جهت به عنوان چهارمین کشور با بیش‌ترین بهره‌وری در دنیا شناخته نمی‌شود.

این جایگاه نشان می دهد هلندی ها ملت مولدی هستند.

 

۴. سوئیس: ۲۸.۳۵ پوند

 

کارگران سوئیسی به طور میانگین هفته‌ای ۳۰.۱۶ ساعت کار می‌کنند،.

با این وجود سوییس با توجه به سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی این کشور – ۴۴،۴۵۲ پوند – به یکی از بهره‌ورترین یا مولدترین کشورهای دنیا تبدیل شده است.

 

۳. استرالیا: ۲۹.۸۱ پوند

 

استرالیا از دو جهت در صدر قرار گرفته است.

طبق آمار اکسپرت مارکت، این کشور بهره‌ورترین کشور انگلیسی‌زبان دنیا، و هم‌چنین از این لحاظ، دومین کشور خارج از قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود.

پس با خیال راحت یک استرالیایی را استخدام کنید چون هر دلار پرداختی شما مولد خواهد بود.

 

۲. نروژ: ۳۶.۳۶ پوند

 

تاج بهره‌ورترین کشور اسکاندیناوی بر سر نروژ قرار گرفت.

میزان بهره‌وری کارگران این کشور از لحاظ پولی،‌ دو برابر کشورهایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و ژاپن است.

نروژی ها این رتبه را مدیون جمعیت بسیار متخصص و متبحر خود هستند.

 

۱. لوکزامبورگ: ۴۵.۷۱ پوند

 

این کشور بسیار کوچک در قلب اروپا با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشورها در صدر فهرست بهره ور ترین کشور جهان قرار گرفت؛ ژان کلود یونکر که به ریاست کمیسیون اروپا منصوب شده متعلق به این کشور است. میزان بهره‌وری در هیچ‌یک از کشورهای دیگر به اندازه‌ی لوکزامبورگ نیست.