۰ نفر

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری مقرری دریافت می کنند

۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۳
کد خبر: 154350
بیش از ۲۰۰ هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری مقرری دریافت می کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون 218 هزار نفر در کشور زیر پوشش صندوق بیمه بیکاری بوده و ماهانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 کریم یاوری شامگاه چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در اداره کل فنی حرفه ای استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: سعی بر این است تا زمینه بیشتر پوشش کارگران دیگر که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند با ایجاد اشتغال مجدد و خروج زود هنگام مقرری بگیران کنونی از صندوق بیمه بیکاری فراهم شود. وی شمار افراد زیر پوشش بیمه اجباری در تامین اجتماعی را در زمان حاضر حدود 9 میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: هم اکنون کار فرمایان سه درصد حق بیمه بیکاری کارگران بیمه شده اجباری تامین اجتماعی را پرداخت می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، یاوری عمده مشکلات کارگران بیکار شده در کشور را اتمام زمان قرار داد آنان با کار فرما ذکر کرد و گفت: البته کارگران برای دریافت حق بیمه بیکاری باید در زمان اتمام قرار داد یک سال سابقه داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مقرری بیمه بیکاری پرداختی به افراد مجرد حداقل شش ماه و حداکثر 36 ماه و برای افراد متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه است که در نهایت 80 درصد آخرین دریافتی کارگر به آنان پرداخت می شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین در قانون برای افراد مقرری بگیر که فردی را زیر پوشش خود نداشته باشند میزان مقرری را 55 درصد آخرین مزد دریافتی تعیین کرده است به شرطی که از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد.

یاوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخورد با قرار دادهای سفید امضا در بحث کار فرما و کارگر، تصریح کرد : معاونت روابط کار، ستاد و همه مسئولان این وزارتخانه بر این عقیده هستند که باید بازرسی های دائم و مستمر و با دقت بیشتر همکاران روابط کار در استان های کشور صورت گیرد و سعی شود تا از این عمل زشت قرار داد سفید امضاء به طور موثر جلوگیری شود.

وی درباره قراردادهای موقت میان کارفرما و کارگر نیز یادآور شد: قرار داد موقت یک امری قانونی و پذیرفته شده است و انکار این قرار داد بی جهت است. یاوری تصریح کرد: این قرارداد باید میان قرار دادهای کار موجود باشد چرا که نوعا مربوط به طرح ها و فعالیت هایی است که دارای مدت زمان معین و پروژه ای و ماهیت موقت دارند و تمایل کارفرما و کارگر به این نوع قرار دادها بیشتر است.