۰ نفر

رییس سازمان چای در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

دستور فوری نوبخت برای پرداخت ۲۵میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در هفته آینده/ بیش از ۱۳۴میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 234927
دستور فوری نوبخت برای پرداخت ۲۵میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در هفته آینده/ بیش از ۱۳۴میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رییس سازمان چای کشور گفت : با پیگیری های سازمان چای کشور و مساعدت ویژه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه بودجه کشور دستور پرداخت فوری ٢٥ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چایکاران گیلان و مازندران به خزانه کل کشور صادر شد.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمدولی روزبهان با بیان اینکه  این مبلغ هفته آینده به حساب کشاورزان عزیز واریز خواهد شد، افزود: پنجشنبه هفته جاری نیز مبلغ یک میلیارد و 375 میلیون تومان به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب تاکنون مبلغ 134میلیارد و 668 میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است که با تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده، در مجموع پرداخت مطالبات به حدود ١٦٠ میلیارد می رسد.  رییس سازمان چای در باره میزان مطالبات باقی مانده چایکاران، اضافه کرد: با این پرداخت ها تنها ٤٤ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی می ماند که به زودی پرداخت خواهد شد.

 روزبهان خاطر نشان کرد: البته ٧٥ درصد از این میزان بدهی متعلق به قدرالسهم کارخانه های چای سازی است که امیدواریم با همراهی این کارخانه ها در استان های گیلان و مازندران و همت مدیران آن ها هر چه سریعتر این مبلغ هم پرداخت شود . به گزارش اقتصاد آنلاین، در سال جاری بیش از ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۲۰۳ میلیارد تومان در کشور تولید شد که از این میزان برگ سبز، بیش از ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک تولید شده است.