۰ نفر

نرخ ۴ کود پرمصرف کشاورزان اعلام شد

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 161853
 نرخ ۴ کود پرمصرف کشاورزان اعلام شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی نرخ انواع کود گفت:قیمت هر گونی ۵۰ کیلوگرمی کود اوره به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، سوپر فسفات تری پل ۵۵ هزار تومان، سوپر فسفات ساده ۲۴ هزار تومان و سولفات پتاسیم به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

 یزدان سیف  در خصوص نرخ  انواع کود مصرفی کشاورزی در سالجاری اظهار کرد: در ابتدای سال جاری قیمت انواع کود 10 درصد افزایش داشته است اما شاهد کاهش مصرف این محصولات در سبد کشاورزان نبوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: در 8 ماهه ابتدای سال جاری با عرضه یک میلیون و 118 هزار تن انواع کود رشد 34 درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به ایجاد باشگاه کشاورزان گفت: تا به امروز 24 هزار نفر در باشگاه کشاورزان عضو شده‌اند. در سه استان تهران، قزوین و لرستان 2 هزار و 550 آزمایش آب و خاک برای اعضای باشگاه انجام شده است.

وی در خصوص نرخ انواع کود در بازار مصرف تصریح کرد: نرخ هر گونی 50 کیلوگرمی کود اوره به 38 هزار و 500 تومان، سوپر فسفات تری پل 55 هزار تومان، سوپر فسفات ساده 24 هزار تومان و سولفات پتاسیم به 75 هزار تومان رسیده است.

سیف اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند این محصولات را با قیمتهای یاد شده در مزرعه خود دریافت کنند و به آنها توصیه می‌شود که برای پیگیری‌های آینده حتما فاکتور خرید تقاضا کنند.

وی در پایان گفت: در هر استان کارگروهی تشکیل شده است تا بر کیفیت عرضه کودهای کشاورزان نظارت کنند و فروشنده‌های غیررسمی به تعزیرات معرفی می‌شوند.