۰ نفر

عامل اصلی تشدید بیماری کرونا در افراد شناسایی شد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 565606
عامل اصلی تشدید بیماری کرونا در افراد شناسایی شد

دانشمندان دانشگاه گوته فرانکفورت، در تازه‌ترین مطالعات خود عامل اصلی تشدید بیماری کرونا در افراد را شناسایی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  دانشکده علوم زیستی دانشگاه کنت و موسسه ویروس شناسی پزشکی در دانشگاه گوته فرانکفورت، پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به شکل جدی در ایجاد کووید-۱۹ شدید نقش داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سارس-کوو-۲ ویروس کروناست که باعث کووید-۱۹ می‌شود، در حالی که بسیاری از افراد در عفونت سارس-کوو-۲ فقط علائم خفیفی دارند یا هیچ علامتی ندارند، سایر افراد به بیماری شدید و تهدید کننده زندگی مبتلا می‌شوند.

محققان دریافتند که عفونت سلول‌ها با سارس-کوو-۲ منجر به افزایش سطح پروتئینی به نام CD۴۷ در سلول می‌شود.

CD۴۷ سیگنالی است که به اصطلاح «مرا نخور» برای دفاع سیستم ایمنی بدن است که از سلول‌ها در برابر تخریب محافظت می‌کند. CD۴۷ ناشی از ویروس بر روی سطح سلول‌های آلوده، به احتمال زیاد آن‌ها را از شناسایی سیستم ایمنی محافظت کرده و تولید مقادیر بیشتری از ویروس را ممکن می‌سازد و منجر به بیماری شدیدتری می‌شود.

عوامل خطر شناخته شده برای کووید-۱۹ شدید مانند سن بالا و دیابت با سطوح بالاتر CD۴۷ مرتبط است. سطوح بالای CD۴۷ همچنین به فشار خون بالا کمک می‌کند که یک عامل خطر بزرگ برای عوارض کووید-۱۹ مانند حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی است.

داده‌ها نشان می‌دهد سن بالا و سطوح بالای CD۴۷ ناشی از ویروس با جلوگیری از پاسخ ایمنی موثر و افزایش آسیب بافتی و اعضای مرتبط با بیماری، به کووید-۱۹ شدید کمک می‌کند. از آنجایی که روش‌های درمانی CD۴۷ در حال توسعه است، این کشف ممکن است منجر به بهبود درمان‌های کووید-۱۹ شود.

پروفسور مارتین مایکلیس دانشگاه کنت، می‌گوید: این هیجان انگیز است، ما ممکن است عامل اصلی مرتبط با کووید-۱۹ شدید را شناسایی کرده باشیم. این یک گام بزرگ در مبارزه با این بیماری است و اکنون می‌توانیم منتظر پیشرفت بیشتر در طراحی باشیم.

پروفسور جیندریش سیناتل، دانشگاه گوته فرانکفورت می‌گوید: این بینش‌های اضافی در مورد فرآیند‌های بیماری زمینه ساز کووید-۱۹ ممکن است به ما در طراحی درمان‌های بهتر و همچنین قدردانی از اهمیت وسعت تحقیقات انجام شده کمک کند.