۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۵ ماده غذایی مضر برای ریه

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰
کد خبر: 560156
۵ ماده غذایی مضر برای ریه

حفظ ریه‌های سالم ضروری است تا علائم ناشی از بیماری‌های تنفسی را از بین ببرد. باتوجه‌به حضور عناصر سمی و آلودگی در محیط‌زیست، حفظ یک شیوه زندگی سالم می‌تواند از بروز اختلالات ریه جلوگیری کند. به همین دلیل است که کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند غذا‌هایی مصرف کنید که ریه‌های شما را سالم نگه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین،در همین حال، آن‌ها نیز علیه مواد غذایی که به ریه‌ها آسیب می‌زنند هشدار دادند. باتوجه‌به این موارد ذکر شده در زیر ۵ غذا و خوراکی که به‌سلامت ریه شما آسیب می‌زند را بیان می‌کنیم: 

۱. تخم‌مرغ: 

خیلی‌ها علاقه دارند در هنگام صبح تخم‌مرغ بخورند اما این خوراکی می‌تواند به مشکلات ریه مانند آسم دامن بزند و منجر به آلرژی‌های مختلف شود. این واکنش در کودکان معمول است، اما اگر علائم آلرژی شدید باشد پیشنهاد می‌شود که مصرف تخم‌مرغ را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید. در مورد آسم، متخصصان توصیه می‌کنند که تخم‌مرغ مصرف نکنید و همچنین سعی کنید محصولات ساخته شده با تخم‌مرغ را نیز استفاده نکنید. 

تخم مرغ

۲. بادام‌زمینی: 

بادام‌زمینی یکی دیگر از غذا‌های سالم و خوشمزه است اما هر کس نمی‌تواند آن را مصرف کند، زیرا این غذای لذیذ در طبیعت می‌تواند اثرات مضر روی ریه داشته باشد. بادام‌زمینی دارای اجزایی است که ممکن است واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند بنابراین بهتر است از مصرف بادام‌زمینی یا محصولات ساخته شده با آن جدا خودداری کنید.

۳. نمک: 

شما نمی‌توانید مواد غذایی را بدون اضافه‌کردن نمک به آن تصور کنید، اما برای بعضی، اضافه‌کردن نمک خطرات جبران‌ناپذیری به همراه دارد. نمک حاوی مواد خاصی است که به نفع همه نیست اگر از مسائل تنفسی رنج می‌برید توصیه می‌شود که مصرف نمک را محدود کنید. مصرف نمک در طی این حالت موجب التهاب می‌شود و باعث می‌شود تا مایعات مضر نتواند از بدن خارج شود. به گفته کارشناسان، افراد مبتلا به علائم آسم باید مقدار کمتر سدیم مصرف کنند. 

۴. صدف: 

صدف‌ها یکی دیگر از غذا‌های هستند که به ریه‌ها آسیب می‌زنند. همچنین مسئولیت ایجاد آلرژی در کودکان و بزرگسالان به طور یکسان به علت اجزای آن است. متخصصان تغذیه درباره خوردن غذا‌های دریایی مانند سرخدار، خرچنگ، میگو و غیره هشدار می‌دهند تا افراد در معرض خطر ابتلا به ریه نباشند. 

صدف

۵. مشروبات الکلی: 

به گفته متخصصان تغذیه، شراب و الکل برای ریه‌ها خطرناک است و می‌تواند منجر به ایجاد علائم آسم شود. این ماده حاوی نگهدارنده به نام سولفیت است که می‌تواند مشکلات جدی ریه را برای ریه ایجاد کند. ریه‌ها حساس‌ترین عضو بدن هستند سعی کنید در نگهداری و حفظ ریه‌های سالم کاملاً دقت کنید.

از رژیم غذایی گرفته تا مصرف دارو‌ها ... دارو‌ها می‌توانند منجر به بروز عوارض جانبی شوند که به نوبه خود می‌تواند منجر به عوارض دیگر سلامتی شود؛ بنابراین، به مواد غذایی که قبلاً ذکر شده توجه داشته باشید و سعی کنید از مواد غذایی که می‌تواند موجب آسیب شدید ریه‌ها شود، جلوگیری کنید.