۰ نفر

شرایط جسمانی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 551307
شرایط جسمانی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظایف وظیفه معلمی از یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظایف وظیفه معلمی با تایید پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش با ملاک‌ها و معیارهای ذیل برای پذیریش در دانشگاه فرهنگیان الزامی است:

توانایی و مهارت گفتاری (توانایی رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات به طور کامل و صحیح و نداشتن لکنت زبان به هر میزان)

قدرت بینایی:  قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز (حداقل  ده بیستم) و نداشتن کور رنگی و انحراف چشم.

پس از اصلاح با عینک و لنز داشتن دید 10/10 هر چشم و داشتن دید حداقل 16/20  در دو چشم الزامی است.

هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو با چشم.

دوربینی غیرقابل درمان ونیستاگموس شدید هر دو چشم.

ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه .

کور رنگی (برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های گروه هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است) ممنوع بوده و در بقیه رشته‌ها بلامانع است.

نابینایی در یک چشم.

قدرت شنوایی: توانایی شنیدن صداها و اصوات معمولی، نداشتن نقص شنوایی (کم‌شنوایی متقاضی نباید بیش از 30 دسیبل باشد).

قد و وزن با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط طبق ضوابط و مقررات در مرحله مصاحبه تخصصی و انجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام‌ها و داشتن کراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح یا دیگر عوامل در صورت، قسمت‌های ظاهری و نمایان بدن.

نداشتن نقص عضو مشهود و موثر در انجام وظایف حرفه‌ای معلمی بر اساس تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط.

عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج از قبیل دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون و بیماری‌های خونی نظیر لوسمی -کم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده موثر در انجام وظایف معلمی به تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط.

سایر موارد: بیماری‌هایی که بر اساس تشخیص پزشک معتمد آموزش و پرورش مانع انجام وظایف حرفه‌ای باشد.

احراز سلامت روانی بر اساس نظر روانشناس متخصص و معتمد آموزش و پرورش دارای نظام روانشناسی از سازمان روانشناسی و مشاوره.