۰ نفر

این کارواش، سیار است!

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳
کد خبر: 177740
این کارواش، سیار است!

«وقتی چندین سال در حرفه‌ای کار کنید و اطرافیان بتوانند به شما اعتماد کنند زمانی که قصد قدم گذاشتن در راه خود را داشته باشید قطعاً زیر بال و پرتان را خواهند گرفت یا در صورت نیاز به سرمایه، کمکتان می‌کنند. آبان سال گذشته که کارم را آغاز کردم بخش عمده‌ای از سرمایه‌ام را به صورت اعتباری به دست آوردم، البته پس‌انداز هم داشتم اما اگر دیگران به من اعتماد نداشتند نمی‌توانستم پیشرفت کنم.»

به گزارش اقتصادآنلاین ، ایران نوشت : محمدرضا طلوعی 30 ساله پس از چندین سال کار در حوزه تجهیزات کارواش، ایده ارتقا و گسترش صنعت شست و شوی خودرو به صورت سیار به ذهنش خطور می‌کند. شک و دودلی به خود راه نمی‌دهد و زمانی که در سفر خارج از کشور بوده عزم خود را جزم می‌کند و پس از بازگشت بدون اتلاف وقت آغاز می‌کند. او 20 روزه خودرویی را که ثبت‌نام کرده بود تحویل می‌گیرد و آن را تجهیز و به یک کارواش سیار تبدیل می‌کند. گفت‌و‌گوی کوتاه ما را با این کارآفرین جوان می‌خوانید.

چه کسانی مشتری کارواش سیار هستند؟ چگونه با خبر می‌شوند چنین خدمتی وجود دارد یا می‌توان ارائه کرد؟

بیشتر مشتری‌های ما بانوان هستند، ببینید در کل، فضای کارواش‌ها مردانه است و کارگران اینجور اماکن اتباع خارجی هستند. با توجه به این موضوع حس کردم این نیاز برای بانوان هست که در محیطی امن و با آسودگی خاطر، کارواشی با دسترسی آسان به خودروشان طراحی شود. احتمالاً شما هم خودرویتان را به کارواش‌های معمول برده‌اید یا از دیگران شنیده‌اید که گاهی همین کارگران بر سر دریافت انعام چقدر مشتری خود را به لحاظ ذهنی اذیت می‌کنند طوری که گاهی ما ترجیح می‌دهیم دیگر به آن کارواش مراجعه نکنیم یا آدم‌هایی که به هر دلیل از گرفتاری تا کمبود زمان نمی‌توانند در کارواش حضور پیدا کنند، پس اینجا ما یک شکاف را پر می‌کنیم و به کسانی که نمی‌توانند بیایند کارواش خدمات می‌دهیم یعنی ما به سراغ آنها می‌رویم و به آنها سرویس و خدمات مورد نظرشان را به صورت کامل ارائه می‌کنیم. البته کارواش ما در حال حاضر خدمات گوناگونی در قالب پکیج‌های ویژه به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین خدمات خشکشویی، مبلمان و خوشخواب، تابلو فرش و... در محل هم انجام می‌دهیم.

تبلیغات یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بویژه در کسب و کارهای نوآورانه‌ای است که با نوعی مقاومت از سوی بازار و مشتری‌ها مواجه می‌شوند. چقدر برای راه‌اندازی کارواش سیار حواس‌تان به تبلیغات بود؟

من قبل از راه‌اندازی کار، تبلیغات را شروع کردم، چون می‌دانستم مردم ما معمولاً سخت خدمات یا محصولات یا هر چیز جدید دیگری را می‌پذیرند. حتی هزینه‌ای که صرف تبلیغات و معرفی خدمتم کردم از هزینه راه‌اندازی کارواش سیار بیشتر بود. البته این کار موفقیت‌آمیز بود چون آنقدر مشتری جذب شد که به فاصله یک هفته ماشین دوم را هم خریدم و به مجموعه اضافه کردم.

نترسیدید که این کار نگیرد؟

از واژه‌هایی که اولشان «ن» منفی دارد خوشم نمی‌آید و هرگز هم برای انجام هر کاری افکاری از این دست که نمی‌شود، نمی‌گیرد، نمی‌خرند و... به ذهنم راه نمی‌دهم. زمانی که شروع کردم واقعاً نیت اصلی‌ام پول نبود که ترس ازدست‌دادن اندک سرمایه‌ام را داشته باشم و فقط می‌خواستم برای خودم کار کنم و روی پای خودم بایستم. دلم نمی‌خواست در همان جایی که هستم بمانم. اینکه خیری برای دیگران داشته باشم و شغلی ایجاد کنم که دیگران هم سود کنند برایم مهم بود.

 نسبت به زمان شروع این کسب و کار، توسعه هم داشتید؟

بله، خیلی بیشتر از انتظاری که داشتم موفق شدم. حدود یک ماهی است که از ثبت شرکتم می‌گذرد. همچنین یک خودرو را به پنج خودرو رساندم. سه تای آنها به صورت کامل مجهز به وسایل کارواش هستند و دو ماشین هم خدمات مراقبتی و نظافتی انجام می‌دهند.

پروژه‌تان را با چند نفر دنبال می‌کنید؟

پنج نفر همراهی‌ام می‌کنند که دو نفر آنها از اقوام هستند و سه نفر هم از طریق آگهی با ما آشنا شدند و با ما همکاری می‌کنند. البته تعداد همکاران من با توجه به استقبالی که ازا ین طرح صورت گرفته بیشتر خواهند شد. من برنامه‌های زیادی دارم که حساب شده و یکی یکی به مرحله اجرا خواهند رسید.