۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صرافی‌ها میزبان صف خرید ارز مسافرتی شدند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 292608
 صرافی‌ها میزبان صف خرید ارز مسافرتی شدند

با توجه به نوسانات زیاد نرخ ارز طی روز جاری اما بازار فردوسی امروز مملو از جمعیت شده به طوری که مردم در مقابل صرافی ها برای دریافت ارز مسافرتی تجمع کرده اند. در یک طرف این بازار دلالان و در طرف دیگر صرافی ها شروع به کار کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، صرافی های مجاز در یک رقابت با حاشیه نوسانات قیمتی اندک نسبت به یکدیگر مشغول معامله هستند.

روشن است که با شروع شدن فعالیت صرافی ها دلالان تا حدودی بیکار شده اند بنابراین حاضرند حتی اندکی پایین تر از نرخ صرافی ها خرید و فروش کنند.

با دستور بانک مرکزی ارز مسافرتی از سهمیه دولتی حذف شد و مسافران برای تأمین ارز مورد نیاز باید به صرافی‌ها مراجعه کنند همین امر موجب شده تا مردم بار دیگر راهی صرافی‌های خیابان فردوسی شده و در صف منتظر خرید ارز بمانند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین، هنوز توزیع دلار برای مسافران آغاز نشده ولی یورو به متقاضیان البته بارعایت نوبت فروخته می شود.

بر این اساس نرخ خرید هر دلار آمریکا ۱۰۳۵۰ تومان و برای فروش ۱۰۴۵۰ تومان است. یوروی اروپا نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان از مردم خریداری و با ۱۲ هزار تومان به مسافران فروخته می‌شود.

دلار در بازار آزاد نیز طی روز جاری بالا و پایین های بسیاری را تجربه کرد به طوری که نرخ خرید و فروش بین ۱۰ هزار و ۳۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ متغیر بوده است.

فعالان بازار ارز از تزریق ارز پتروشیمی ها طی یکی دو روز اخیر در بازار خبر می دهند و معتقدند که تداوم این تزریق در کنار دلارهای نوسان گیر بانک مرکزی می تواند وضعیت متعادل تری را برای بازار رقم زند.