۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

نرخ فعلی ارز حبابی است/ بانک مرکزی رویکرد منفعلانه در بازار ارز دارد

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 252142
نرخ فعلی ارز حبابی است/ بانک مرکزی رویکرد منفعلانه در بازار ارز دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: قیمت فعلی ارز در بازار، حبابی است و این امر نتیجه عدم نظارت بانک مرکزی بر بازار است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین درباره وضعیت فعلی بازار ارز و نوسانات آن در روزهای اخیر اظهارکرد: به نظر نمی‌رسد صراف‌ها و دلالان نقش چندانی در آشفتگی و نوسانات بازار ارز داشته باشند و در واقع فقدان نظارت و نبود رویکرد فعال از سوی بانک مرکزی موجب چنین وضعیتی در این بازار شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه نرخ‌ فعلی ارز حباب دارد و واقعی نیست، گفت: تقاضای کاذب در بازار وجود دارد، البته در نهایت آثار منفی این موضوع گریبانگیر دولت خواهد بود.

او تاکید کرد: کار منطقی این است که دولت از طریق مکانیزم بانک مرکزی، یک رویکرد فعال را در این زمینه داشته باشد، در حال حاضر بانک مرکزی، رویکرد منفعلانه‌ای در بازار ارز دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت عمدا به افزایش قیمت ارز با هدف تامین کسری بودجه دامن زده باشد، گفت: خیلی سخت است که فکر کنیم دولت عمدا در این بازار مدیریت نمی کند تا قیمت ارز بالا برود و امیدوارم که این چنین نباشد.

پور ابراهیمی اظهار کرد: هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مدیریت بازار ارز جلسه ای خواهد داشت و آخرین جمع بندی‌ها را انجام می دهد و گزارش‌های خود در این زمینه را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد.