x
۲۹ / آذر / ۱۳۹۵ ۱۷:۱۹
معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت خبر داد:

برقراری حمل‌ونقل ترکیبی از بمبئی تا مسکو

برقراری حمل‌ونقل ترکیبی از بمبئی تا مسکو

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به اقدامات جدی که در عرصه ساخت راه‌آهن صورت گرفته، از گسترش بخش ریلی ایران در منطقه خبر داد و گفت: به شکل آزمایشی اتصال بمبئی به مسکوی روسیه چندی قبل اجرایی شد که با موفقیت آن می‌توان انتظار داشت این مسیر رونق جدی بگیرد.

کد خبر: ۱۶۵۳۲۴
هلوو

علی ذاکری در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: مسیر دریایی اتصال هند به روسیه حدود ۴۵ روز زمان می‌برد، اما با توجه به طرحی که با محوریت ایران اجرایی شده این زمان به ۲۲ روز کاهش می‌یابد و امکان آن وجود دارد که با نهایی شدن زیرساخت‌های لازم این رقم به ۱۶ روز نیز برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی در این مسیر ابتدا کالاها از بمبئی به بندرعباس می‌رسد سپس از طریق راه‌آهن به قزوین منتقل می‌شود. از قزوین تا آستارا به وسیله جاده حمل شده و از آستارای آذربایجان به روسیه می‌رسد.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت با بیان این‌که خوشبختانه طرح‌های اولویت‌دار ریلی از تخصیص منابع اعتباری گسترده‌ای بهره‌مند شده است، اظهار کرد: ما انتظار داریم حدود ۹۶۰ کیلومتر خط ریلی در دست ساخت با پیگیری‌های جدی به بهره‌برداری نزدیک شود.

ذاکری درباره‌ی آخرین وضعیت راه‌آهن غرب نیز گفت: افتتاح این پروژه تا منطقه فیروزان نهایی شده است و امیدواریم با رسیدن منابع مالی لازم حدفاصل فیروزان تا کرمانشاه نیز تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این که راه‌آهن ایران یکی از ایمن‌ترین شبکه‌های ریلی جهان به حساب می‌آید، تصریح کرد: با توجه به این‌که تا حدود ۱۳ هزار کیلومتر خط ریلی فعال داریم تعداد سوانح بزرگ ریلی در ایران در ۱۰ سال گذشته تنها دو مورد بوده است.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت خاطر نشان کرد: امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه یابد و با وجود آنکه حادثه ریلی اخیر بسیار تلخ و دردناک بود، راه‌آهن ایران همچنان به عنوان یک شبکه ایمن به کار خود ادامه دهد.

ارسال نظرات
x