۰ نفر

چه خودروهایی به آلمان صادر شد؟

صادرات ۲۵ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۵

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 169789
صادرات ۲۵ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۵

بر اساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال ۹۵، بیش از ۲۵ میلیون دلار درآمد، با صادرات خودرو نصیب کشور شد و در این میان تعدادی خودرو به آلمان صادر شده است.

بر اساس آمار گمرک در 9 ماهه نخست سال جاری، تعداد هزار و 802 خودرو به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، با صادرات این تعداد خودرو حدود 25 میلیون و 68 هزار و 109 دلار ارز نصیب کشور شده که ارزش ریالی آن بیش از 783 میلیارد ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

از جمله خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف جهان می‌توان به دنا، پراید، سورن، رانا، انواع پژو، برلیانس، دانگ فنگ، تندر، آریو، تیبا، چانگان و ساینا اشاره کرد.

در این میان  به 22 کشور جهان از جمله آلمان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، لبنان، رومانی، چین، مالزی و مجارستان از ایران خودرو صادر شده است.

براساس این گزارش عراق بزرگترین خریدار خودرو از ایران بوده و در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد هزار و 728 خودرو از ایران به این کشور صادر شده است.

گفتنی است بیشترین خودرو صادر شده به عراق پراید بوده است که از تعداد ذکر شده هزار و 218 خودرو پراید به این کشور  صادر شده است.

لازم به ذکر است که آلمان یکی دیگر از کشورهای مقصد صادرات خودرو بوده که در 9 ماهه نخست سال جاری، تعداد 12 دستگاه خودرو از ایران خریداری کرده است.

در این میان تعداد یک دستگاه خودرو پراید تیبا و خودرو سواری دنا در فروردین ماه سال جاری، تعداد 6 دستگاه خودرو سواری پژو 207 در اردیبهشت ماه، تعداد یک دستگاه خودرو سورن در خرداد ماه، تعداد 2 دستگاه خودرو سواری دنا در تیرماه و تعداد یک دستگاه خودرو پراید تیبا در شهریورماه سال جاری به کشور آلمان صادر شده است.