مدیرعامل شرکت پردازنده گرافیکی انویدیا، جنسن هوانگ، با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، به عنوان مدیران دارای بهترین عملکرد در جهان شناخته شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در جدیدترین رتبه‌بندی مجله کسب و کار هاروارد در سال 2019، جنسن هوانگ، مدیرعامل تایوانی-آمریکایی، بنیان‌گذار و رئیس شرکت پردازنده گرافیکی انویدیا، به عنوان بهترین مدیرعامل جهان شناخته شد.

این نشریه، مدیران عامل را با توجه به عملکرد مالی شرکت‌ها و 30درصد از عوامل محیطی، اجتماعی و نحوه مدیریت آنها رتبه‌بندی کرده است.

در حالی که از 10مدیرعامل برتر جهان، شش نفر آنها آمریکایی بودند، تنها دو مورد از آنها متولد این کشور هستند. به غیر از هوانگ، سه مدیرعامل شرکت‎‌های آمریکایی در هند متولد شده‌اند.

آجایپال بانگا، مدیرعامل شرکت مستر کارت در پونا، شانتانو ناراین مدیرعامل شرکت آدوبی و ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت نیز هر دو در حیدرآباد هند متولد شده‌اند.

سایر ملیت‌های حاضر در این لیست در میان 10مدیرعامل برتر نیز دو نفر فرانسوی، اسپانیایی و بلژیکی بودند. بالاترین رتبه در بین زنان متعلق به نانسی مک کینزتری، مدیرعامل شرکت خدمات اطلاع‌رسانی ولترز کلوور است که در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

در نمودار ارائه شده، مدیران عاملی که بهترین عملکرد را در جهان داشته‌اند، مشاهده می‌کنید؛

مدیران عامل برتر جهان