۰ نفر

جهان انرژی در روزی که گذشت؛

رشد ذخیره نفت آمریکا و نارضایتی ترامپ از بهای جهانی بنزین

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 283665
رشد ذخیره نفت آمریکا و نارضایتی ترامپ از بهای جهانی بنزین

نارضایتی رییس جمهوری آمریکا از گرانی بنزین و افزایش سطح ذخیره سازی نفت این کشور، رشد 500 هزار بشکه ای تولید نفت عربستان در روز و ناتوانی اندونزی در دستیابی به اهداف نفتی نیمه اول سال جاری میلادی، مهمترین اخبار جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را مقصر افزایش اخیر قیمت جهانی بنزین دانست و از این سازمان خواست تمهیدات بیشتری اتخاذ کند.
ترامپ در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اعضای اوپک باید به خاطر داشته باشند قیمت بنزین در حال افزایش است و آنها تلاش کمی برای مهار آن می کنند اما باید این رشد را کاهش دهند.

افزایش غیرمنتظره سطح ذخیره سازی نفت آمریکا 
به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: در پی رشد میزان واردات این کشور و کاهش فعالیت پالایشگاه ها، سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته ای که گذشت، به طور غیر منتظره افزایش یافت.
میزان ذخیره سازی های این کشور در هفته منتهی به بیست و نهم ژوئن (هشتم تیر) به یک میلیون و 200 هزار بشکه افزایش یافت؛ در حالی تحلیلگران سه میلیون و 500 هزار بشکه کاهش را پیش بینی کرده بودند.

تولید نفت عربستان حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش یافت
به گزارش رویترز، منابع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند تولید عربستان در ماه ژوئن با 458 هزار بشکه افزایش در روز نسبت به ماه مه به روزانه 10 میلیون و 488 هزار بشکه رسید. 
به گفته این منابع، مجموع صادرات نفت عربستان در این مقطع، بیشتر از میزان تولید آن یعنی 10 میلیون و 579 هزار بشکه در روز بود که به معنای فروش نفت از ذخایر این کشور است. 
موسسه تحقیقات انرژی «کپلر» نیز پیش بینی کرد میزان صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن با 407 هزار بشکه در روز افزایش ماهانه به رقم هفت میلیون و 620 هزار بشکه در روز رسیده باشد.

اهداف نفتی نیمه نخست 2018 اندونزی عملیاتی نشد
به گزارش رویترز، نهاد نظارت بر صنعت بالادست نفت و گاز اندونزی اعلام کرد این کشور در پی تاخیر در پیشبرد پروژه های انرژی نتوانست به اهداف سرمایه گذاری و تولید نفت و گاز خود در 6 ماه نخست سال جاری میلادی دست یابد.
این کشور به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت در آسیای جنوب شرقی، فقط به میانگین تولید روزانه 771 بشکه در نیمه نخست 2018 میلادی دست یافت؛ در حالی که رقم 800 هزار بشکه در روز را برای امسال هدفگذاری کرده بود. 
در این دوره، میزان سرمایه گذاری ها در بخش بالادست نفت و گاز به اندکی کمتر از چهار میلیارد دلار رسید که حدود یک چهارم میزان هدفگذاری شده برای سال 2018 میلادی (14 میلیارد و 200 میلیون دلار) بود.
نهاد نظارتی علت این کاهش ها را تاخیر در انجام پروژه های انرژی می داند.

«شل»: هدفگذاری برای کاهش میزان کربن بیهوده است
به گزارش رویترز، «بن وان بوردن»، مدیرعامل شرکت انگلیسی- هلندی شل اعلام کرد که هدفگذاری جدی برای کاهش میزان انتشار کربن، در شرایط فعلی برای این شرکت، کاری بیهوده است. 
بوردن، سال گذشته میلادی راهکارهایی برای کاهش انتشار کربن به نصف تا سال 2050 میلادی ارائه کرد اما همچنان آن را را عملیاتی نکرده زیرا معتقد است، ابتدا باید این اطمینان حاصل شود که راهی را که می خواهند بروند مسیری درست است.
وی خطاب به سرمایه گذاران گفت: بدانید که هدفگذاری در این باره، مسئولیتی بزرگ است که آوازه این شرکت را به مخاطره می اندازد و آنقدر این موضوع با اهمیت و حساس است که باید از درست بودن آن اطمینان حاصل شود.