۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

حال و هوای بازار سکه در آستانه آغاز معاملات آتی/ تحویل زودتر از موعد سکه؛ سد راه هیجانات

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 270303
حال و هوای بازار سکه در آستانه آغاز معاملات آتی/ تحویل زودتر از موعد سکه؛ سد راه هیجانات

پس از اعلام خروج آمریکا از برجام برخلاف انتظارات، قیمت سکه نقدی افزایش چشمگیری نداشت و با اندکی رشد درگیر هیجانات شدیدی نشد. به اعتقاد کارشناسان تحویل زودتر از موعد سکه پیش فروش، جلوی ایجاد هیجانات این بازار را گرفته است.

اقتصاد آنلاین_لیلی شهیر؛ پس از اعلام خروج آمریکا از برجام برخلاف انتظارات، قیمت سکه نقدی افزایش چشمگیری نداشت و با اندکی رشد درگیر هیجانات شدیدی نشد. مهم‌ترین دلیل این اتفاق هم تحویل زودتر از موعد سکه‌های پیش فروش شده با سررسید یک ماهه عنوان می‌شود که از صبح امروز توسط بانک ملی به متقاضیان در حال انجام شدن است.

براین اساس، با تحویل سکه به متقاضیان هیجانات بازار و قیمت‌ها کنترل شدند و پیش بینی می‌شود با ادامه روند تحویل سکه‌های پیش فروش شده در روزهای آینده، حداقل دچار سقوط قیمتی نشود.

در حال حاضر، شواهد حاکی از آن است که تحویل سکه‌ها هم بدون مشکل در حال انجام است و سکه‌ها به صورت فیزیکی و بدون هیچ گونه مالیات بر ارزش افزوده ای توسط متقاضیان دریافت می‌شوند. به طور مثال، بانک ملی شعبه خجسته از صبح امروز در حال تحویل سکه است و بیش از 40 نفر سکه های خود را در این بانک دریافت کرده اند.  

در پیش فروش سکه محدودیتی وجود ندارد

در این راستا، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی نیز اعلام کرد: مشتریان «کارت سکه» اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند سکه‌های خود را نزد بانک ملی به امانت گذاشته و در زمان دلخواه با کشیدن این کارت در دستگاه‌های خودپرداز از وجود سکه‌های خود اطمینان حاصل کنند یا در صورت نیاز با مراجعه به شعب عامل سکه خود را دریافت کنند.

به گفته این مقام مسئول، محدودیتی در بحث پیش فروش سکه پیش‌بینی نشده، بنابراین بروز امکان آربیتراژ قابل پیش‌بینی است. البته با تزریق سکه فیزیکی سکه در بازار، حباب موجود کنترل و قاعدتا در بازار‌آتی نیز افرادی سود می‌کنند و افرادی نیز متضرر می‌شوند.

طلا گران نمی شود

عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا نیز در خصوص پیش بینی قیمت طلا تصریح کرد: شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای مدتی قیمت طلا به ویژه در فضای مجازی نوساناتی داشت و نوعی شوک قیمتی مشاهده شد اما از صبح امروز این التهابات برطرف شده و فضا به سمت دیروز می‌رود.

محمد کشتی‌آرای در ادامه افزود: اکنون بازار طلا در شرایط عادی است و حتی پیش‌بینی می‌ شود در روزهای آینده با نوعی ثبات قیمت مواجه شویم و قیمت‌ها بالاتر از حد فعلی نرود. بی‌شک تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده نیز عاملی مثبت در کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد بود.