۰ نفر

در بازار مشتقه اتفاق افتاد:

ادامه روند کاهشی ارزش معاملات در بازار آتی سکه

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 255190
ادامه روند کاهشی ارزش معاملات در  بازار آتی سکه

دیروز سه‌شنبه هشتم اسفند، معامله‌گران 18هزار و 722 قرارداد بازار آتی سکه را به ارزش سه هزار و 95 میلیارد ریال منعقد کردند. گفتنی است، این بازار همچنان روند کاهشی را در پیش گرفته است؛ به طوریکه ارزش معاملات سه شنبه نسبت به روز قبل خود حدود 10 درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ روند کاهشی ارزش معاملات بازار آتی سکه دیروز هم ادامه داشت. به طوریکه روز سه شنبه ارزش معاملات بازار آتی سکه همچنان نسبت به روز معاملاتی قبل خود با 10درصد کاهش رو به رو بود. معامله‌گران بازار آتی سکه، دیروز هشتم اسفند، 18هزار و 722 قرارداد را به ارزش سه هزار و 95 میلیارد ریال منعقد کردند.

گفتنی است، طی این روز در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد 304 قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 533 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی دوشنبه هفتم اسفند 0.13 درصد افزایش داشته است.

دیروز سه‌شنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 152 و 136 قرارداد به ثبت رسید که در مقایسه با قراردادهای روز قبل تعداد این سررسید‌ها افزایش داشت؛ به طوریکه روز دوشنبه به ترتیب در این سررسیدها 90 و 87 قرارداد به ثبت رسیده بود.

بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و 570 هزار تومان و برای تحویل تیرماه سال آینده یک میلیون و 581 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت‌های روز قبل به ترتیب 0.94 درصد و 0.44 درصد با کاهش رو به رو بودند.

همچنین دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید شهریور یک هزار و 195 قرارداد و در سررسید آبان 97 بالغ بر 16هزار و 935 قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و 618 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با قیمت روز گذشته 0.36 درصد کاهش داشت. همچنین در قرارداد آبان ماه سال ۹۷ نیز معامله گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و 656 هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند. قیمت سکه در این سرررسید نیز نسبت به روز قبل 2.02 درصد افزایش داشت.

آمار معاملات آتی سکه دیروز 8 اسفند

11