۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ٢۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای؛

تکیه بازار سهام بر معاملات کد به کد حقوقی‌ها/ عرض اندام چارتیست‌ها در تک سهم‌های نوسانی

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 158473
تکیه بازار سهام بر معاملات کد به کد حقوقی‌ها/ عرض اندام چارتیست‌ها در تک سهم‌های نوسانی

معامله گران بازار سهام همزمان با آخرین موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها امروز معاملاتی متعادل و کم حجم را نظاره گر بود. بازاری که این روزها نیم نگاهی به بازار ارز و نوسانی شدن نرخ دلار دارد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز سه شنبه 25 آبانماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 105 واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 236 واحد بود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 2 واحدی به عدد 15 هزار و 906 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با کاهش 37 واحدی به عدد 27 هزارو 962واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن هم با 2واحد رشد، عدد 12 هزار و 684 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 302 واحدی به رقم 88 هزار و 529 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 270 واحد کاهش در حالی عدد 56 هزارو 157 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 889 واحدی به رقم 169 هزار و 137 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش یک واحدی عدد 841 واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ امروز بازار سهام همزمان با آخرین موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها شاهد معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نماد های معاملاتی بود.

بازاری که به نظر می رسد اگر چه این روزها نیم نگاهی به نوسان های بازار ارز انداخته است اما همچنان راهبرد سرمایه گذاری کوتاه مدت نگر را مد نظر خود قرار داده است.

در بازار سهام اگر چه از فروشنده های پر حجم و هیجانی خبری نیست اما می توان به وضوح معامله گرانی را دید که با نگاهی به دورنمای سپهر سیاسی ایران 1396 و انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم در انتظار ورود موج هیجانی ناشی از شب های انتخاباتی در بازار سهام است.

این در حالی است که حقوقی ها طی دو سال اخیر از سود چندانی برخوردار نبوده و با ضعف نقدینگی مواجه هستند .

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ نگاه کوتاه مدت نگر به بازار سهام در عین حال باعث شده تا این روزها الگوهای چارتیستی برای تحلیلگران رونق بگیرد. از سویی دیگر ضعف نقدینگی در بازار منجر به رشد کاذب قیمت سهام شرکت های با سرمایه پایین و یا برخوردار از سهام شناوری پایین شده است.

تک سهم های صادرات محور گروه سیمانی ها ، غذایی ها و گروه ماشین آلات و تجهیزات اصلی ترین گروههای مورد توجه نوسانگیران در روز جاری بودند .

دراین بین معدنی ها و گروه فلزات اساسی در حالی اصلاح قیمتی را تجربه کرد که به نظر می رسد با توجه به اقبال خریداران سهام از فردا دوباره در بازار پیشرو باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین امروز بازار سهام بازار متعادل و به نسبت کم حجم بود که لزوم اصلاح قیمتی در گروههای شاخص ساز بازار باعث شد تا نماگر های آن کمی درجا زنند. بازاری که به نظر می رسد فردا روزی متعادل با شاخص های سبز رنگ را تجربه کند.