۰ نفر

جرایم بدهکاران بانکی بخشیده می‌شود

۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 168492
جرایم بدهکاران بانکی بخشیده می‌شود

دبیرکل کانون بانکهای خصوصی از بخشودگی جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب تا پایان اسفندماه خبرداد.

محمدرضا جمشیدی، با اشاره به جلسه مشترک با کانون بانک های دولتی گفت: در این جلسه مقرر شد جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب بخشیده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: هر یک از بدهکاران بانکی که سررسید بدهی آنها تا 15 دی امسال است و به آنها جریمه بدهی معوق تعلق می گیرد اگر تا پایان اسفند امسال بدهی خود را بپردازد تمام جرایم او بخشیده خواهد شد.

دبیرکل کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: اگر بدهکار حتی چند سال بدهی داشته باشد و بدهی خود را تا پایان سال بپردازد تمام جرایم سالهای گذشته او بخشیده خواهد شد.

جمشیدی افزود: این مصوبه هیچ سقفی برای پرداخت بدهی بدهکاران ندارد و هر بدهکار با هر میزان بدهی می تواند با تسویه حساب خود با بانک از پرداخت جریمه معاف شود.

وی با بیان اینکه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی حدود 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا کرده اند گفت: از این میزان یک ششم یعنی حدود 50 هزار میلیارد تومان معوقه محسوب می شود و به آنها جریمه تعلق می گیرد.

برخی بانکها سقف سود تسهیلات سپرده را رعایت نمی کنند

دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی  با ابراز تاسف از اینکه  برخی از بانک های دولتی و خصوصی سقف سود تسهیلات و سپرده مصوب بانک مرکزی را رعایت نمی کنندافزود: برخی از بانک ها به خاطر آنکه معتقدند که منابع آنها کفاف نیازهایشان را نمی دهد از این نرخ های مصوب عدول می کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث گلایه سایر بانک ها شده است و به آنها تذکر داده می شود تا این سقف ها را رعایت کنند، گفت: جلسه آینده مشترک بانک های خصوصی و دولتی در این باره است.

دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: در این جلسه نحوه مقیدبودن همه بانکها به رعایت این نرخ ها بدون آنکه نیازی به نظارت بانک مرکزی باشد بررسی خواهد شد.

جمشیدی گفت: قرار است در این جلسه سازوکاری تدوین و طراحی شود که هیچ یک از بانک ها نتوانند از نرخ های مصوب بانک مرکزی عدول کنند.

دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: مشتریانی که با رعایت نکردن برخی از بانکها در این زمینه مواجه می شوند، می توانند به بازرسی همان بانک شکایت کنند و اگر رسیدگی نشد، می توانند به مدیریت نظارت بر بانک های بانک مرکزی شکایت ببرند زیرا این واحد خیلی شدید و جدی در این زمینه برخورد خواهد کرد.