۰ نفر

بصورت ماهانه؛

واردات ۵۰۰هزار تومان کالا بدون عوارض گمرکی برای مرزنشینان

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
کد خبر: 207785
واردات ۵۰۰هزار تومان کالا بدون عوارض گمرکی برای مرزنشینان

استاندار کرمانشاه گفت: با تصویب هیئت دولت مرزنشینان استان می‌توانند بدون عوارض گمرکی، ماهیانه تا ۵۰۰ هزار تومان کالا به کشور وارد کنند.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در ششمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مرزنشینان می‌توانند بدون عوارض گمرکی ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان کالا وارد کننداستان اظهار داشت: حوزه تجارت و بازرگانی از جمله بخش هایی است که استان کرمانشاه در آن دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است و مدیریت ارشد استان توسعه این حوزه را با جدیدت دنبال می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه طی این مدت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این بخش بوده ایم و هم اکنون بازارچه‌های استان فعال هستند.

این مقام عالی استان بیان کرد: طی این مدت به دلیل اختلافاتی که میان بخش‌های عربی و کردی عراق وجود داشت میزان صادرات در مرزهای خسروی و پرویزخان کاهش پیدا کرده است، ولی خوشبختانه مرز سومار به دلیل برخورداری از یک موقعیت مبادلاتی مناسب توانسته است این کاهش‌ها را جبران کند.

وی ادامه داد: دولت روز گذشته مصوبه خوبی در زمینه تقویت بازارچه‌ها و حمایت از مرزنشینان داشت که بر اساس این مصوبه هر مرزنشین می‌تواند ماهیانه تا ۵۰۰ هزار تومان کالا بدون عوارض گمرکی کالا به کشور وارد کند که این امر بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان استان را در پی خواهد داشت.

دکتر رازانی توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های استان را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان ذکر کرد و افزود: امسال از محل درآمد بازارچه‌ها و تجارت چمدانی و همچنین اعتبارات استانی، بودجه مناسبی را برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های استان در نظر گرفته شده است. همچنین موضوع توسعه راه‌های دسترسی به این بازارچه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امسال شاهد عبور زوار اربعین حسینی از مرز خسروی خواهیم بود که یک اتفاق بسیار خوب برای کرمانشاه محسوب می‌شود. همچنین موضوع امکان صادرات سوخت توسط مرزنشینان نیز ساماندهی شده است و درآمدهای حاصله از این محل نیز می‌تواند باعث ایجاد رونق در مناطق مرزی استان شود.

این مقام عالی استان به رشد صادرات استان در سه ماهه بهار در مقایسه با فصل مشابه اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش که گمرک منتشر کرده است صادرات استان در سه ماه فصل بهار در مقایسه با مدت مشابه روند رو به رشدی را داشته است که این خبر بسیار دلگرم کننده است.