۰ نفر

کاهش درآمد خشکشویی‌های سنتی/ افزایش دو برابری درآمد آنلاین‌ها

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 287341
کاهش درآمد خشکشویی‌های سنتی/ افزایش دو برابری درآمد آنلاین‌ها

سمینار رقابت های استارت آپی دانشگاه شهید شمسی پور تهران، رویدادی است که در هر دوره از آن صاحبان مشاغل آنلاین و آفلاین در یکی از حوزه های کاری مقابل یکدیگر قرار می گیرند و نظرات شان را درباره ورود تکنولوژی به بازار کار مطرح می کنند.

تربتی مدیر قدیمی ترین خشک شویی ایران گفت: ما در حال حاضر چهار رده ممتاز، درجه1، در جه 2 و درجه 3 را در صنف خشک شویی داریم. وی افزود: به نظر من 75 درصد از درجه یک ها، همان کار درجه سه ها را انجام می دهند و از دستگاه های مدرن استفاده نمی کنند. این در حالی است که دستگاه های مدرن هزینه بالایی دارند. تربتی گفت: متاسفانه برخی در صنف ما از خشک شویی تبدیل به آب شویی شده اند. ایشان افزودند ما در تهران جمعا 10 خشک شویی ممتاز داریم که ژاندارک نیز یکی از آنها است. وی افزود: برخی از خشک شویی ها با استفاده از مواد نامرغوب، لباس ها را خراب می کنند. وی افزود: برخی از خشک شویی ها لباس های گران قیمت را آسیب می زنند، که این نیاز به دقت مشتریان در انتخاب خشک شویی دارد.

photo_2018-07-23_16-34-19

تربتی افزود: خشک شویی پدر من در سال 1315 و در سال تولد بنده در مخبرالدوله تاسیس شد و الان 82 سال از این زمان می گذرد و خیلی افراد با تجربه در این صنف وجود دارد. مدیر قدیمی ترین خشک شویی تهران گفت: من سال 42 اسم خودم را ثبت کرده ام و خشک شویی های مشابه ای با اسم بنده ایجاد شده اند اما به مردم توصیه می کنم که فریب برندها را نخورید و کیفیت را خودتان امتحان کنید.

رهی مدیر یکی از خشک شویی های آنلاین تهران نیز گفت: ما قرار است افرادی را برای خشک شویی فعال کنیم که قبلا از این امکانات استفاده نمی کردند و رقیب سنتی ها نخواهیم بود. وی افزود: کدام خشک شویی سنتی برای کل تهران سرویس دلیوری رایگان دارد؟ رهی گفت: ما می توانیم با کمترین هزینه سرویس دهی کنیم.

در ادامه دکتر مسعود نویدی مقدم روان شناس شغلی گفت: یا به حالت یا به حیلت یا به زور، عاقبت در دل سخت تو وارد می شوم. ایشان افزودند: می بایست با یک حالت خوب استارت آپ ها وارد بازار شوند. وی افزود: افراد صاحب جواز، استارت آپ ها ، اتحادیه و ارائه دهندگان سرویس های تعمیراتی به خشک شویی ها اضلاع مختلف این کسب و کار هستند و سندیکای خشک شویی می بایست با داشتن جلساتی، ارتباطات خود را با استارت آپ ها توسعه دهند.

نویدی مقدم، استاد دانشگاه و مدرس سمینار رقابت های استارت آپی دانشگاه شهید شمسی پور گفت: اتحادیه خشک شویی و استارت آپ های این حوزه  می توانند با ایجاد یک پل ارتباطی به تعامل رسیده و اختلافات خود را کنار بگذارند. وی افزود: استفاده از تجربه سنتی ها و تخصص آنلاین ها، بهترین راهکار است. ایشان افزودند: جمعیت 15 میلیونی سال 1342 با جمعیت 80 میلیونی امروز، این واقعیت را نشان می دهد که شاید سیستم مدرن سال 1342 پاسخگوی نیازهای امروز بشر نباشد.