۰ نفر

رییس سندیکای جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تحمیل واگذاری جایگاه‌های سوخت به شرکت‌های غیرمتخصص/ مصوبه مجلس در خصوص حق‌العمل جایگاه‌دار اجرایی شود

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 188142
تحمیل واگذاری جایگاه‌های سوخت به شرکت‌های غیرمتخصص/ مصوبه مجلس در خصوص حق‌العمل جایگاه‌دار اجرایی شود

رییس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران به جایگاه‌داران تحمیل می‌کنند که جایگاه را در اختیار شرکت‌های کاغذی غیرمتخصص واگذار کنید، که این موضوع مورد پذیرش‌ ما نیست.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ بیژن حاج محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص اعتراضی که روز گذشته از سوی جایگاه داران سوخت در مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران برگزار شد، گفت: جایگاه داران به سه موضوع اعتراض دارند که مدت هاست بدون توجه با آن برخورد می شود. اولین موضوع پرداخت نشدن به موقع کارمزد جایگاه داران است. در حالی که سال جدید شروع شده است، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هنوز در خصوص پرداخت کارمزد سال 95 اقدامی نکرده است و جایگاه داران با وجود هزینه های بالا، به حق خود نرسیده اند. در این خصوص حتی موضوع افزایش 2 تا 3 درصدی کارمزد جایگاه داران نیز با کوتاهی نگریسته می شود.

وی افزود: دیگر موضوعی که باعث اعتراض جایگاه داران است، اجرایی نشدن مصوبه مجلس در خصوص تبدیل روش پرداخت کارمزد به حق العمل کاری است. در صورت اجرایی شدن این مصوبه جایگاه داران می توانند با دغدغه کمتری به فعالیت بپردازند.

رییس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه واگذاری جایگاه به شرکت های کاغذی و غیر تخصصی عاملی است که امنیت مالکان جایگاه را تهدید می کند، تاکید کرد: جایگاه داران راضی نیستند علاوه بر اینکه تحت مدیریت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هستند، قیومیت شرکت های غیر تخصصی را هم بپذیرند. این شرکت ها اقدامی در جهت برندینگ ندارند و حتی محصول قابل عرضه ای همانند بنزین هم ندارند.

حاج محمد رضایی تاکید کرد: شرکت های خارجی همانند شل در صورت ورود به ایران با هدف در اختیار گرفتن مدیریت جایگاه حاضر نخواهند شد و به عرضه محصول با کیفیت مورد تایید خود می پردازند. در حالی که در حال حاضر شرکت تاکسیرانی و یک شرکت در حوزه گاز داوطلب مدیریت جایگاه های سوخت شدند و قراردادهای پیچیده ای را در این خصوص تنظیم کردند که این موضوع اعتراض شدید جایگاه داران را موجب شده است.

گفتنی است؛ دیروز -شنبه- جایگاه داران سوخت کشور در مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تجمعی را ترتیب دادند، که این اعتراض با وساطت سندیکای جایگاه داران سوخت کشور خاتمه پیدا کرد.