۰ نفر

قائم مقام وزیر کار خبر داد:

چند درصد نیروی کار جهان در بخش تولید اشتغال دارند؟

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 224293
چند درصد نیروی کار جهان در بخش تولید اشتغال دارند؟

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر مهارت افزایی جوانان گفت: تا 15 سال پیش 21تا 24 درصد نیروی کار جهان در بخش تولید بودند اما اکنون این میزان به ١١ درصد کاهش یافته است.

«ابوالحسن فیروزآبادی» روز سه شنبه در آیین رونمایی از کتاب ایران مهارت که با حضور «سیدمحمد بطحائی» وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: یکی از دلایل مهم بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نبود مهارت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: بیش از ٢٠ درصد دانش آموختگان دانشگاهی در کشور نمی توانند شغلی بیابند و در این میان عمده بیکاری کشور در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط به زنان است و از این رو باید آموزش های مهارتی از دوره کودکی وارد سیستم آموزشی کشور شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: با وجود تخصیص اعتبارات آموزشی، شاهد رونق در امور آموزشی و مهارتی نیستیم به همین دلیل توصیه می کنم نظام مهارتی به شکل زنجیره تولید ارزش افزوده وارد نظام آموزشی کشور شود.

وی گفت: امروز باید به دانش آموز خود بگوییم قرار نیست در جامعه ٨٠ میلیونی ایران وارد شوی بلکه باید خود را آماده برای ورود به بازار هشت میلیاردی و رقابت در عرصه جهانی آماده کنید.

وی با یادآوری اینکه امروز موانع تجارت در همه کشورهای جهان کاهش یافته است، اظهار داشت: توانمندی زیادی در حوزه آموزش مهارت است اما از این مهارت ها بهره برداری لازم نمی شود.

قائم مقام وزیر کار با اشاره به توافق همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد کل نیروهای مسلح که بتازگی انجام شد، گفت: از این پس سربازان در دوره سربازی مهارتی را می آموزند که امیدوارم سالانه ١٠٠ هزار نفر این آموزش ها را کسب کنند.

فیروزآبادی گفت: شالوده های اقتصادی دنیا در حال تغییر بوده و اکنون جامعه جهانی از مرحله صنعتی به فراصنعتی و دانش و اطلاعات در حال حرکت است.

وی یادآور شد: تا 15 سال پیش 21 تا 24 درصد نیروی کار جهان در بخش تولید بودند اما اکنون این میزان به ١١ درصد کاهش یافته است.

قائم مقام وزیر کار تاکید کرد: گفت در نظام اموزشی سنتی فقط با انتقال علم مواجه هستیم اما این کافی نیست و دانش اموز باید در کنار اموزشهای نظری مهارتی را کسب کند

در این مراسم از کتاب ایران مهارت رونمایی شد.