۰ نفر

چند درصد بودجه کشور خرج امور جاری می‌شود؟

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 216657
چند درصد بودجه کشور خرج امور جاری می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ۸۷ درصد درآمد کشور از محل فروش نفت و اخذ مالیات بوده که فقط خرج امورات جاری مانند پرداخت حقوق می‌شود.

احمد امیرآبادی، با انتقاد عدم داشتن عملکرد مناسب در مباحث اقتصادی در کشور اظهار داشت: بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها مبنای فعالیت‌های اقتصادی در کشور هستند که متأسفانه عملکرد خوبی به‌ویژه در بازار سرمایه و بانک‌ها نداشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی بابیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی بعضاً با رانت‌ها همراه بوده است، تصریح کرد: اجرای چنین اصلی لازمه اقتصاد کشور با توجه به حضور پررنگ دولت در عرصه‌های مختلف است و گاها شاهد آن بودیم که در اجرای آن سازمان‌ها به‌جای بدهکاری شرکت‌ها را با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 87 درصد درآمد کشور از محل فروش نفت و اخذ مالیات بوده که فقط خرج امورات جاری مانند پرداخت حقوق می‌شود و مابقی با توجه به هزینه بالای کشورداری رقم ناچیزی است و باید برای آن فکری کرد.

وی با انتقاد از ورود بی‌رویه کالاها به‌ویژه کالاهای لوکس ابراز کرد: لوازم‌آرایشی یکی از محصولاتی است که به علت مصرف زیاد امروز حجم زیادی از واردات کشور را به خود اختصاص داده و ارز زیادی خرج خرید و واردات آن‌ها می‌شود که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.