۰ نفر

گزارش وزارت اقتصاد از شاخص‌های مالی

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹
کد خبر: 175530
گزارش وزارت اقتصاد از شاخص‌های مالی

وزارت اقتصاد نتایج تحلیل وضعیت بازارهای مالی در ایران و جهان طی دی ماه سال جاری را ارائه کرد.

دفتر تحقیقات و سیاست های بخش های تولیدی معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد گزارش"نگاهی به روند گزیده شاخص‌های مالی جهان و ایران در دی ماه ۱۳۹۵" را منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، بر پایه این گزارش، میانگین قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک در دی ماه ۱۳۹۵ به ۵۲,۴ دلار رسید که نسبت به آذرماه ۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. طی این دوره میانگین نرخ برابری دلار آمریکا در برابر یورو، یوان چین و ین ژاپن تقویت شد.

میانگین قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن در دی ماه ۱۳۹۵، به ۱۱۷۵,۶ دلار رسید که نسبت به آذرماه ۰.۵ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت فروش دلار آمریکا و یورو در بازار تهران در دی ماه ۱۳۹۵ به ترتیب به ۳۹۷۵۴ و ۴۲۸۷۲ ریال رسید که نسبت به آذرماه ۱۳۹۵ به ترتیب ۲.۵ و ۲.۳ درصد افزایش داشت.

بازارهای بورس اروپایی و بسیاری از بازارهای بورس آسیایی در انتهای دی ماه ۱۳۹۵ نسبت به ابتدای آن، با افزایش شاخص مواجه شدند. در این دوره برخی از شاخص های بازار مالی آمریکا کاهش یافته ولی شاخص داوجونز جهانی روندی افزایشی داشت. در عین حال، بورس اوراق بهادار کشور با افزایش حجم معاملات، کاهش شاخص قیمت و ارزش معاملات مواجه بود.