۰ نفر

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

واریز ۱٣/٧ هزار میلیارد تومان‌یارانه‌از‌ابتدای‌سال

۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲
کد خبر: 140359
واریز ۱٣/٧ هزار میلیارد تومان‌یارانه‌از‌ابتدای‌سال

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی عملکرد هدفمندی یارانه ها در چهارماه اول سال جاری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که بر اساس گزارش ارائه شده 13/7 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در چهار ماهه اول سال جاری به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

محمد مهدی مفتح اظهار کرد: بررسی عملکرد هدفمندی یارانه در چهار ماهه اول سال ۹۵ در دستور کار جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه قرار داشت و بر اساس درخواست کمیسیون از دولت سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت کار گزارشی در این زمینه ارائه دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:‌ به موجب این گزارش میزان وصولی از افزایش قیمت‌ها کمتر از پیش‌بینی ها بوده  و در حالی که در آمد هدفمندی از محل افزایش قیمت ها در چهار ماهه اول سال ۱۴/۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود تنها ۱۰/۳ هزار میلیارد تومان از این محل به دست آمده است.

مفتح ادامه داد:  هم‌چنین ۷۵ میلیون و ۲۲۵ هزار نفر در پایان تیرماه یارانه دریافت کردند و یارانه چهار میلیون نفر از افراد پردرآمد حذف شده که االبته ۸۰۰ هزار تای آن برگشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای تصویب ارتباط با سازمان هدفمندی خاطر نشان کرد: البته عنوان شد که در حال حاضر و با وجود امکان  پلیس +۱۰ این شرایط وجود دارد و البته تاکید شد که باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

مفتح در پایان گفت که طبق گزارش های ارائه شده طی ۴ ماهه اول ۹۵، ۱۳/۷ هزار میلیاردتومان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار وارد شده است.