۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۴اسفند/ عقب‌نشینی بازار همپای کاهش نرخ ارز

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 507771
پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۴اسفند/ عقب‌نشینی بازار همپای کاهش نرخ ارز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه همپای افت نرخ ارز خبر داد و گفت: تا زمانی که روند بازار ارز نزولی باشد شاهد ادامه کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

 اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلای امروز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس، و همچنین افت نرخ ارز ناشی از خبرهای تقریبا مثبت سیاسی روند بازار طلا نزولی شده و قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود ۵۰هزار و سکه ۶۰۰هزار تومان ارزان شده است.

او اضافه کرد: در صورتی که اتفاق‌های مثبتی در حوزه سیاست خارجی شاهد باشیم، دلار به کاهش قیمت خود ادامه خواهد داد و به همین ترتیب قیمت طلا و سکه با افت بیشتری همراه خواهد بود.

محمدولی از کاهش حجم معاملات در بازار طلا خبر داد و گفت: با توجه به تشدید نوسانات قیمت طلا و سکه، از روز گذشته حجم تقاضا کاهش یافته و کمتر کسی اقدام به خرید یا فروش طلا و سکه می‌کنند؛ بر همین اساس حباب سکه از حدود ۷۰۰هزار تومان هفته پیش به ۴۵۰هزار تومان در بازار امروز رسیده است.

رییس اتحادیه طلا تصریح کرد: جو بازار طلا هم تحت تاثیر اخبار سیاسی ریزشی است و اگر اونس جهانی کار خود را با کاهش قیمت آغاز کند، روند فعلی طلا و سکه ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۳اسفند ماه۹۹

وی در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۴:۰۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

محمدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۹۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۰هزار تومان است.