۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ کاهش قیمت طلا و سکه با افت ارزش اونس

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 497256
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ کاهش قیمت طلا و سکه با افت ارزش اونس

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته متاثر از کاهش ۱۰دلاری اونس جهانی خبر داد و گفت: با وجود افزایش جزیی نرخ ارز اما قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش ارزش طلای جهانی ارزان شد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: با بازگشایی بازارهای جهانی ارزش اونس طلا حدود ۱۰دلار کاهش یافت و با وجود اینکه نرخ دلار اندکی افزایش یافته اما قیمت طلا و سکه کاهش یافته است.

او ادامه داد: نسبت به دیروز قیمت طلا حدود ۵هزار و سکه ۱۰۰هزار تومان ارزان شده اما تقاضا همچنان پایین است و کسی تمایل خرید و فروش طلا و سکه ندارد چراکه خریداران منتظر کاهش دوباره قیمت و فروشندگان افزایش قیمت‌ها هستند.

به گفته این فعال بازار طلا، در شرایط فعلی بازار به تعادل رسیده و نوسان آن جزیی است، بنابراین اگر اتفاق خاصی در بازار‌های جهانی و ارز نیفتد قیمت طلا و سکه نیز ثابت خواهد ماند.

قیمت طلا و سکه ۲۲دی ماه۹۹

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (۱۳:۳۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید، ضمن اینکه حباب سکه هم ۳۰۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.