امروز معامله‌گرها ۳۸۰میلیارد تومان سهام بانک دی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و ۹.۷درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود ۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «دی»، «شستا»، «شپنا»، «برکت» و «وپاسار» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در آخرین روز هفته معادل ۳۸۰میلیارد تومان سهام بانک دی دست به دست شد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی پس از معاملاتی به ارزش ۱۵۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بیمه دی (ودی) پس از بازگشایی ۱۵درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام تابان نیرو سپاهان (تابا) با افت ۳۴درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که ۸۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات ۷۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹.۷درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۲.۳درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۶سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۳نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.04.23

رتبه بندی ارزش معاملات 00.04.24.gif