۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خگستر در کدام شرکت ها سرمایه گذاری کرد؟ / نگاهی به پرتفوی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در خرداد ماه

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
کد خبر: 541100
خگستر در کدام شرکت ها سرمایه گذاری کرد؟ / نگاهی به پرتفوی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در خرداد ماه

ارزش بازاری شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در سومین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۰هزار و ۹۰۷میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۱۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با حدود ۲۱۲میلیارد تومان افزایش به حدود ۱۰هزار و ۹۰۷میلیارد تومان رسید. افزایش ۵۰۱میلیارد تومانی ارزش شرکت ایران خودرو (از گروه خودرو و ساخت قطعات)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. در طرف دیگر مهرکام پارس با افت ۱۰۳میلیارد تومانی بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشتند.

«خگستر» در سومین ماه از سال جدید، بیش از هفت میلیارد در اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان - ایران خودرو، حدود سه میلیارد تومان در اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان - صنعتی نیرومحرکه، ۸۱۰میلیون تومان در اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان - محورسازان ایران خودرو، ۳۲۷میلیون تومان در اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان - مهرکام پارس و ۲۲۴میلیون تومان در اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان - الکتریک خودرو شرق که همه شرکت‌های خارج از بورس هستند، سرمایه‌گذاری کرد.

در پایان خرداد ماه، مالکیت «خگستر» در صنعت خودرو و ساخت قطعات، حدود ۶۵درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. 

گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با حدود ۲۲درصد و گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱۱درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

خگستر خرداد