۰ نفر

تمهیدات اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
کد خبر: 587881
تمهیدات اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اتحادیه تمهیداتی اندیشیده است که شب یلدا نوسان در بازار نداشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اتاق اصناف، مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بار فروشان تهران از افزایش ورودی هندوانه و میوه‌های شب یلدا به میدان مرکزی تره‌بار خبر داد و افزود: شب گذشته ۲۵ هزار تن اعم از فرنگی‌جات و صیفی‌جات ورودی بار میدان بوده است. با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت تمامی فرنگی‌جات به غیر از گوجه‌فرنگی از جمله هویج، شلغم، گل کلم، بادمجان و کدو ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید هویج و فلفل دلمه‌ای دزفول به قدری بالاست که قیمت هر کیلو محصول در میدان به ۳ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به بارندگی اخیر بوشهر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌رس در میدان ۹ تا ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگی رنگ‌آوری ۷ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به دپوی میوه‌های شب یلدا اعم از انار و هندوانه به عنوان دو قلم پرمصرف، مشکلی در تامین و عرضه وجود ندارد.

دارایی‌نژاد قیمت هر کیلو پرتقال را ۸ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سیب قرمز ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سیب سفید ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان است.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت هر کیلو انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انار ساوه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انار شیراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است.

به گفته دارایی‌نژاد، شب گذشته ۸۰۰ تا هزار تن ورودی هندوانه بوده که از ۱۵ آذر میزان ورودی هندوانه میدان را به یک هزار و ۵۰۰ تن می‌رسانیم تا برای شب یلدا مشکلی نداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همه ساله قیمت انار و هندوانه در شب یلدا افزایش می‌یابد، به همین خاطر اتحادیه از یک ماه و نیم گذشته اقدام به رصد بازار و انبار محصول در سردخانه‌ها کرده است. هم اکنون هندوانه نو از جاسک و میناب بندرعباس در حال عرضه است.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هم اکنون مقادیری انار شیراز، انار کاشمر، انار دماوند و ساوه در سردخانه دپو شده تا برای شب یلدا دچار مشکل نشویم. با ازدیاد عرضه، تقاضا کمتر است.

دارایی نژاد افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو موز هندی ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان، موز اکوادور ۲۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۲۷ هزار تومان، موز پاکستانی ۱۵ هزار تومان و هرکارتن آناناس ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.