۰ نفر

کمیته انضباطی با محرومیت پورعلی‌گنجی چه می کند؟

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبر: 639561
کمیته انضباطی با محرومیت پورعلی‌گنجی چه می کند؟

اگرچه مرتضی پورعلی‌گنجی با محرومیت 1+1 جلسه‌ای از زمان ترک اردوی نفت تهران مواجه بوده اما به نظر می‌رسد این محرومیت مشمول مرور زمان خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، چند روز پیش رسانه‌ها اعلام کردند که مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل حکم محرومیت قدیمی نمی‌تواند پرسپولیس را در چند جلسه همراهی کند و این در حالی است که پیگیری‌ها حاکی از آن بود که کمیته انضباطی در اسفند 1393 حکم محرومیت یک جلسه‌ای به همراه یک جلسه غیبت به خاطر دریافت کارت قرمز را به او ابلاغ کرد.

این حکم در شرایطی روز ششم اسفند در خروجی وبسایت فدراسیون قرار گرفت که پورعلی‌گنجی سه روز قبل با عقد قراردادی به تیانجین پیوست و سپس به عنوان لژیونر برای سالهای نسبتا طولانی در السد، یوپن، العربی، شنژن و... به میدان رفت تا اینکه حالا به نظر می‌رسد بازگشت او به لیگ برتر ایران با پیراهن پرسپولیس قطعی شده است.

در حالی که قرمزها از محرومیت 1+1 جلسه‌ای پورعلی‌گنجی نگران بودند اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این حکم مشمول مرور زمان می‌شود. رسول باختر کارشناس حقوقی در این خصوص می‌گوید: «کارت قرمز و احکام انضباطی پس از 5 سال مشمول مرور زمان می‌شود و قابل اعمال نیست.»

در ماده 25 آیین‌نامه انضباطی فوتبال ایران نیز آمده است: «تخلفات درون زمین بعد از 2 سال و احکام کمیته انضباطی بعد از 5 سال مشمول مرور زمان می‌شوند.»

به این ترتیب اگرچه هنوز مقام‌های انضباطی در خصوص این ماجرا اظهارنظر نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد پورعلی گنجی مشکلی برای همراهی پرسپولیس نداشته باشد.

محرومیت پورعلی‌گنجی