۰ نفر

هشدار به استقلال برای صعود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 524370
هشدار به استقلال برای صعود

تیم فوتبال استقلال در حالی باید در آخرین دیدار خود برابر الشرطه عراق به میدان برود که دیدار رفت در شرایط خاص با نتیجه ۳ بر صفر به سود آبی پوشان به اتمام رسیده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تیم فوتبال استقلال صدرنشین گروه سوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در آخرین ساعات جمعه به مصاف تیم الشرطه عراق می‌رود که این آخرین دیدار آنها در مرحله گروهی است و تکلیف صعود یا عدم صعود آبی‌ها در این بازی مشخص می‌شود.

در دیدار نخست دو تیم، استقلال یک پیروزی قاطع با نتیجه ۳ بر صفر به دست آورد و این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم عراقی در دقیقه ۱۲ یک بازیکن خود را از دست داد و حدود ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره در میدان حضور داشت.

استقلال در بازی نخست خود با مظاهری، غفوری، مرادمند، یزدانی، نادری، ریگی، رضاوند، اسماعیلی، میلیچ، دیاباته و قایدی بازی را آغاز کرد و توسط اسماعیلی، شیخ و نادری به گل رسید.

مسلماً فرهاد مجیدی در بازی دوم خود با الشرطه تغییراتی نسبت به بازی اول خواهد داشت که محتمل‌ترین آن حضور عارف غلامی به جای مرادمند است. مجیدی این تغییر را بعد از شکست تیمش برابر الدحیل ایجاد کرد و به دلیل عملکرد خوب غلامی ترجیح داد زوج او و یزدانی را مورد استفاده قرار دهد.

همچنین مسعود ریگی هم بعد از آن اشتباه فاحش مقابل الدحیل که منجر به گل دوم این تیم شد، جایگاه خود را در ترکیب اصلی به مهدی مهدی پور داد و این بازیکن هم با شایستگی در مرکز زمین آبی پوشان بازی کرد و لذا می‌توان مهدی پور را هم یکی از تغییرات آبی پوشان نسبت به بازی اول دانست.

محمد نادری هم شرایط مطلوبی ندارد. با اینکه او یکی از ستاره‌های استقلال بود، اما با مصدومیتی بد موقع مواجه شد که ممکن است او را در این بازی هم سکو نشین نماید و در این صورت کاملاً طبیعی است که میلیچ، بازیکنی که در بازی نخست در پست هافبک راست بازی می‌کرد، جای مدافع چپ آبی‌ها در بازی نخست را بگیرد.

همچنین مجیدی در بازی اول مقابل الشرطه ترجیح داد به ارسلان مطهری استراحت دهد و باید دید حالا در این بازی حساس او از قایدی، دیاباته و مطهری با چه ترتیبی استفاده خواهد کرد.

استقلال با ۸ امتیاز و بنا به یک فرمول کاملاً پیچیده در صدر جدول گروه سوم قرار دارد و الشرطه که حذفش قطعی شده با ۳ امتیاز در انتهای جدول ایستاده است. تیم عراقی هیچ شانسی برای صعود ندارد و در این بازی تنها برای دفاع از حیثیت خود به میدان می‌آید که همین باعث می‌شود آنها برعکس استقلالی‌ها بدون بار روانی و استرس بازی کرده و کار ساده‌تری در پیش داشته باشند.

بر خلاف آنچه تصور می‌شود، برای صدرنشین ماندن در روز آخر ابتکار عمل در دست استقلال نیست. آبیها در صورت پیروزی برابر الشرطه صعودشان به مرحله حذفی را قطعی می‌کنند، اما صدرنشینی شان را نه. چرا که اگر در بازی دوم شب آخر الدحیل موفق به شکست دادن الاهلی عربستان شود، آنگاه این تیم به دلیل نتایج بهتر در بازی مستقیم با استقلال به عنوان تیم اول از گروه صعود می‌کند.

فوتبال

دیدار دوم مقابل الاهلی به استقلالی‌ها نشان داد نتیجه بازی اول را نباید برای بازی دوم ملاک قرار داد و آبی‌ها نمی‌توانند خودشان را برابر الشرطه از پیش برنده بدانند.

شاگردان مجیدی حق دست کم گرفتن این تیم سخت‌کوش عراقی را ندارند و باید این را در نظر داشته باشند تنها تیمی که در این گروه موفق به شکست دادن الدحیل شده، همین تیم الشرطه بود.

تیم عراقی ضعیف‌ترین خط حمله و دفاع گروه را با ۳ گل زده و ۱۱ گل خورده در دست دارد و آسیب پذیری خط دفاع آنها مقابل خط حمله قدرتمند استقلال می‌تواند برگ برنده‌ای باشد برای آبی پوشان.