۰ نفر

۲۹ خاصیت شگفت انگیز خیار !

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 546419
۲۹ خاصیت شگفت انگیز خیار !

خیار که در هند با نام "kheera یا "kakdi" شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین محصولات زیر کشت جهان است که گمان می‌رود منشا اصلی آن از شبه قاره هند باشد.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ این میوه دارای رنگ سبز روشن تا تیره، پوستی نازک، گوشتی غنی از رطوبت با دانه‌های خوراکی ریز درون آن است و از آن در سالاد، ساندویچ یا آب میوه استفاده می‌شود. خیار دارای مقدار زیادی آب است که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند و کالری کم، آن را به گزینه‌ای مناسب برای رژیم لاغری تبدیل می‌کند. بنابراین اجازه دهید ما سعی کنیم و بفهمیم که خیار چگونه به حفظ شکل بدن انسان کمک می‌کند.

فواید خیار

 مزایای خیار

  • پوست را احیا می‌کند
  • برنزه شدن پوست را معکوس می‌کند
  • پف چشم را کنترل می‌کند
  • به تسکین آفتاب سوختگی کمک می‌کند
  • پوست را جوان می‌کند
  • منافذ باز پوست را درمان می‌کند
  • با سلولیت پوست بدن انسان مبارزه می‌کند
  • حلقه‌های تیره را کاهش می‌دهد
  • لکه‌ها را درمان می‌کند
  • چین و چروک چشم را کاهش می‌دهد
  • حذف آب اضافی زیر گودی چشم
  • ریزش مو را کاهش می‌دهد
  • مو را براق می‌کند
  • یبوست را برطرف می‌نماید
  • سیستم کلیوی انسان را سالم نگه می‌دارد
  • به هضم غذا کمک می‌کند
  • با کرم روده مبارزه می‌کند
  • تعادل الکترولیت را حفظ می‌کند
  • التهاب را کاهش می‌دهد
  • برای بیماران دیابتی مفید است
  • برای سلامتی دندان مفید است
  • برای درمان مشکلات فشار خون مفید است
  • بدن را سم زدایی می‌کند
  • استخوان‌ها را تقویت می‌کند
  • آلزایمر را درمان می‌کند
  • به کاهش وزن کمک می‌کند
  • به عنوان پاک کننده لک عمل می‌کند
  • آفات را کنترل می‌کند

خواص خیار برای پوست

1. احیا کننده پوست

بزرگترین و مهمترین فواید خیار در پوست این است که به احیای پوست کمک می‌کند.

فواید خیار

آنچه شما نیاز دارید: برش‌های خیار، 1 قاشق غذاخوری + 1 قاشق چایخوری ماست یونانی، ژل آلوئه ورا 1 قاشق چایخوری، 1 قاشق چای خوری عسل، 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو. کاری که باید انجام دهید این است که این است که خیار را در مخلوط کن پوره کرده و سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید. سپس یک لایه ماسک را روی پوست مرطوب بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند. آنرا با ماسک باقیمانده یکی دو بار دیگر و در کل 15-20 دقیقه دنبال کنید. بعد از خشک شدن، آن را با آب ولرم بشویید. با پاشیدن صورت با آب سرد آن را دنبال کنید تا منافذ پوست شما بسته شود. ماسک‌های صورت حاوی آب خیار برای سفت شدن پوست مفید است.

2. برنزه شدن پوست را معکوس می‌کند

خیار قابض ملایمی است که به از بین بردن برنزه شدن پوست کمک می‌کند.

چه چیزی نیاز دارید: آب خیار رنده شده. کاری که باید انجام دهید این است که این است که پس از رنده شدن خیار ، یک دستشویی تمیز برداشته و از آن استفاده کنید تا آب آن خارج شود. سپس، آب را روی صورت خود بمالید. این ترکیب خاصیت سفید کننده ملایمی‌ دارد که می‌تواند به یکنواختی پوست کمک کرده و پوستی جوان و درخشان به شما بدهد.

3. پف چشم را کنترل می‌کند

فواید خیار

اگر نگران پف چشم هستید، خیار می‌تواند تسکین فوری به شما ارائه بدهد.

آنچه شما نیاز دارید: یک خیار خرد شده. کاری که باید انجام دهید این است که دو برش خیار روی چشمان خود بگذارید و بگذارید تا زمانی که می خواهید بماند. اسید اسکوربیک و اسید کافئیک موجود در خیار میزان احتباس آب را کاهش می‌دهد که به نوبه خود تورم و پف چشم را کاهش می‌دهد. خیار می‌تواند به راحتی پف چشم شما را کاهش دهد. به راحتی خیار را برش دهید، آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید و هر روز آن را روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این نه تنها باعث کاهش پف می‌شود، بلکه به آرامش شما نیز کمک می‌کند. در واقع آب بدن شما را آبرسانی می‌کند و پف را کاهش می‌دهد.

4. به تسکین آفتاب سوختگی کمک می‌کند

خیار همچنین پوست آفتاب سوختگی را التیام می‌بخشد و تسکین فوری می‌دهد.

آنچه شما نیاز دارید: خیار خرد شده یا پوره شده. کاری که باید انجام دهید این است که خیار یا برش‌های پوره شده را با احتیاط روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید تا زمانی روی ناحیه آسیب دیده بماند. خیار یک روش طبیعی و ملایم برای درمان آفتاب سوختگی است زیرا به شما کمک می‌کند تا گرمای نهان از بدن خارج شود.

5. پوست را جوان می‌کند

رایج‌ترین استفاده از خیار برای بهبود و جوان سازی پوست است.

آنچه شما نیاز دارید: آب خیار و آب لیمو. کاری که باید انجام دهید این است که آب خیار را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.بگذارید کمی بماند و سپس از یک حوله مرطوب برای خشک کردن پوست استفاده کنید. استفاده از این ماسک باعث بهبود چهره و درخشش پوست می‌شود زیرا خیار هم قابض ملایم است و هم حاوی آب زیادی است.

فواید خیار

6. منافذ باز پوست را درمان می‌کند

همچنین می‌توانید از خیار برای درمان منافذ باز پوست و برآمدگی‌های حرارتی روی پاها استفاده کنید.

آنچه شما نیاز دارید: آب خیار، سرکه سیب (اختیاری)، تفاله گوجه فرنگی (اختیاری) و ژل آلوئه ورا (اختیاری). کاری که باید انجام دهید این است که 1. خیار را با مواد مخلوط کنید تا آب آن بدست آید و از آن به عنوان مقوی استفاده کنید. 2. همچنین می‌توانید آن را با سرکه سیب ، تفاله گوجه فرنگی و ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا موثرتر باشد.

7. با سلولیت مبارزه می‌کند

همچنین خیار می‌تواند به از بین بردن سلولیت از ران کمک کند.

آنچه شما نیاز دارید: آب خیار، قهوه و 1 قاشق غذاخوری عسل خام. کاری که باید انجام دهید این است که مقداری قهوه آسیاب شده را با آب خیار و عسل خام مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست آید. این را روی مناطق آسیب دیده بمالید، آن را با پارچه ماسلین بپیچید و بعد از 30دقیقه به آرامی لایه‌برداری کنید. آب خیار حاوی مواد شیمیایی است که به تولید کلاژن و از بین بردن سلولیت کمک می‌کند.

فواید خیار

8- حلقه‌های تیره را کاهش می‌دهد

استفاده از برش‌های خیار در اطراف چشم نیز باعث کاهش سریع سیاهی تیرگی می‌شود.

آنچه شما نیاز دارید: خیار ورقه شده یا گلوله‌های پنبه‌ای آغشته به آب خیار. کاری که باید انجام دهید این است که دو برش خیار را روی چشم‌ها بگذارید و بگذارید 20دقیقه بماند. همچنین می‌توانید دو گلوله پنبه‌ای را در آب خیار خیس کرده و روی چشم‌های خود قرار دهید. فراوانی آنتی اکسیدان و سیلیس در خیار می‌تواند به تیرگی سیاهی که به تدریج کمرنگ می‌شود کمک کند. اگرچه خیار نمی‌تواند سیاهی چشم شما را به طور دائمی درمان کند اما مطمئناً باعث می‌شود پوست اطراف چشم شما به طور موقت سبک‌تر به نظر برسد. پوست اطراف چشم ما اغلب تغییر رنگ داده و این سیاهی چشم‌ها زیباترین چهره ها را خراب می‌کند. خیار باعث تسکین عروق اطراف چشم شما می‌شود. از این رو کمک می‌کند تا حالت طبیعی خود را بازگرداند.

9. لکه‌ها را درمان می‌کند

برای درمان کک و مک و لک می‌توانید از خیار رنده شده استفاده کنید.

آنچه شما نیاز دارید: آب خیار یا تفاله و 1 قاشق چایخوری جو دوسر. کاری که باید انجام دهید این است که بلغور جو دوسر را در تفاله خیار مخلوط کرده و اجازه دهید نیم ساعت بماند. آن را روی صورت بمالید و بگذارید 20دقیقه بماند. سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید و با پاشیدن آب سرد پیگیری کنید. خیار دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین پوست کمک می‌کند.

10. چین و چروک چشم را کاهش می‌دهد

خیار یک مرطوب کننده طبیعی است. پوست اطراف چشم ما نازک ترین پوست بدن ماست. قرار دادن برش‌های خیار سرد روی چشم می‌تواند باعث آبرسانی چشم و پوست اطراف شما شود. این به نوبه خود می‌تواند به کاهش خطوط و چین و چروک های اطراف چشم کمک کند. پوست مرطوب به معنای پوست نرمتر است. در واقع می‌توانید خیار را مرطوب کننده چشم بنامید.

11. حذف آب اضافی

برش‌های خیار سرد روی چشم به از بین بردن آب اضافی کمک می‌کند. این یک روش عالی برای بیرون کشیدن رطوبت اضافی از سلول‌های پوست اطراف چشم است. اعتقاد بر این است که تورم چشم را کاهش می‌دهد.

markus-winkler-L8GbxVUQ-f0-unsplash

12. ریزش مو را کاهش می‌دهد

برای کنترل ریزش مو روزانه آب خیار بنوشید.

چه چیزی نیاز دارید: آب خیار.  کاری که باید انجام دهید این است که آب خیار را به موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس شامپو بزنید. مهمترین مزیت خیار برای مو در درجه اول به دلیل وجود سیلیکون، گوگرد، سدیم، فسفر و کلسیم است که از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو است.

13. موها براق می‌شود

از آب خیار می‌توان به عنوان شستشوی مو نیز استفاده کرد تا موهایی ابریشمی و براق پیدا کند. خیار موها را به دلیل وجود سیلیس نرم می‌کند و آنها را زیباتر می‌کند .

14. یبوست را برطرف می‌کند

مصرف روزانه خیار را می‌توان به عنوان یک ملین موثر در نظر گرفت. میزان کالری خیار بسیار کم است، اما محتوای فیبر آن به حجم روده شما می‌افزاید و مشکلاتی مانند یبوست را برطرف می‌کند.

15. سیستم کلیوی شما را سالم نگه می‌دارد

خیار به درمان مشکلات بوجود آمده در سیستم ادراری شما کمک می‌کند.

آنچه شما نیاز دارید: آب خیار. کاری که باید انجام دهید این است که روزانه دو بار آب خیار بنوشید. آب خیار یک غذای قوی است که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین فشار وارد بر کلیه‌ها را کاهش داده و آنها را سالم نگه می‌دارد.

16. به هضم غذا کمک می‌کند

مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، اسیدیته، ورم معده و زخم با مصرف خیار بهبود می‌یابد.

آنچه شما نیاز دارید: خلال خیار یا آب خیار. کاری که باید انجام دهید این است که خیار را در رژیم روزانه خود بگنجانید. خیار حاوی مقدار زیادی فیبر است که به هضم غذا کمک می‌کند.

17. با کرم روده مبارزه می‌کند

خیار به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن کرم از مجاری روده در نظر گرفته می‌شود. خیار حاوی آنزیمی است که برای از بین بردن کرم‌ها معروف است.

18. تعادل الکترولیت را حفظ می‌کند

خیارها میزان فشار خون را تنظیم می‌کند. خیار یکی از بهترین منابع پتاسیم است و حاوی 136میلی گرم پتاسیم در هر 100گرم است . پتاسیم موجود در خون اثرات سدیم را خنثی می‌کند و به حفظ تعادل الکترولیت کمک می‌کند.

19. التهاب را کاهش می‌دهد

همچنین عصاره خیار تازه برای کاهش التهاب ناخواسته شناخته شده‌ است. این کار با مهار تولید پروستاگلاندین، ترکیب التهابی، انجام می‌شود. خیار ماده‌ای به نام بتاکاروتن دارد. این به عنوان یک ضد اکسیدان عمل می‌کند. به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و آسیب‌ها را کنترل می‌کند. همچنین باعث بهبودی می‌شود. همچنین خیار سرشار از فلاونوئیدها است که برای کاهش التهاب بسیار مفید است.

20. برای بیماران دیابتی مفید است

خیار همچنین یک درمان موثر برای دیابت است. آب خیار حاوی هورمون‌هایی است که برای تولید انسولین مورد نیاز لوزالمعده است.

21- آیا مفید برای پیشگیری از سرطان است؟

یک مطالعه اخیر نشان داده است که خیار یک داروی موثر برای مبارزه با انواع مختلف سرطان است. خیار حاوی لیگنان است که خطرات ایجاد سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. همچنین برخی از مهمترین ترکیبات مانند لاریسیرینسینول، پینورسینول، سکوایزولاریسیرسینول را دارد که به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان کمک می‌کند. ویتامین C موجود در دانه‌های خیار به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

22. برای سلامت دندان مفید است

خیار همچنین با بوی بد دهان مقابله می‌کند.

آنچه شما نیاز دارید: خلال خیار. کاری که باید انجام دهید این است که یک برش خیار برداشته و آن را به مدت 30ثانیه با زبان به سقف دهان فشار دهید. این میوه مواد شیمیایی را آزاد می‌کند که بوی بد دهان را باکتری از بین می‌برد. آب خیار می‌تواند به طور موثری بیماری‌های لثه مانند لثه های ضعیف را درمان کند. خیار لثه ها و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد زیرا بوی بد دهان را از بین می‌برد. فتوشیمیایی موجود در آن باعث از بین رفتن باکتری‌های دهان می‌شود. مصرف منظم خیار با دانه‌ها باعث خنثی شدن اسیدهای دهان و ترشح بزاق می‌شود.

23. خماری را درمان می‌کند

از خیار می‌توان برای بهبود خماری و سردرد مرتبط با آن نیز استفاده کرد.

آنچه شما نیاز دارید: چند برش خیار. کاری که باید انجام دهید این است که قبل از خواب چند برش خیار بخورید. این به این دلیل است که آنها به آبرسانی به مواد مغذی بدن و از بین بردن سموم موجود در اثر الکل کمک می‌کند. قند ، ویتامین B و الکترولیت‌های موجود در خیار از شدت خماری و سردرد می‌کاهد.

فواید خیار

24. برای درمان مشکلات فشار خون مفید است

خیار همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

25. سم زدایی از بدن شما

یکی از رایج‌ترین مزایای خیار سم زدایی عالی آن است. خیار حاوی 95درصد آب است که با از بین بردن سموم بدن را هیدراته و دوباره جبران می‌کند. مقدار زیاد آب در خیار به عنوان پاک کننده سیستم عمل کرده و مواد زائد را از سیستم خارج می‌کند.

26. استخوان‌ها را تقویت می‌کند

خیار همچنین به عنوان یک داروی عالی برای تقویت استخوان‌ها شناخته می‌شود. ویتامین K موجود در خیار با تقویت فعالیت ارتوتروپیک نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان‌ها دارد . همچنین، مقدار زیاد سیلیس موجود در آن با تقویت بافت پیوندی باعث سلامت مفاصل می‌شود.

27. آلزایمر را درمان می‌کند

یکی دیگر از مزایای خیار توانایی درمان ناتوانی‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر است. خیارها حاوی یک فلاونوئید به نام فیستین هستند که از نورون محافظت می‌کند و توانایی‌های شناختی را افزایش می‌دهد، در نتیجه شروع آلزایمر را به تأخیر می‌اندازد.

28. کمک در کاهش وزن

دانه‌های خیار همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند و از سو هاضمه جلوگیری می‌کند، زیرا دانه‌ها و تفاله خیار دارای کالری کم، محتوای آب زیاد و سرشار از ویتامین‌ها و فیبر است.

29. مزایای سیستم عصبی

خیار دارای مواد معدنی مس است که به ایجاد انتقال دهنده‌های عصبی که برای برقراری ارتباط مناسب در مغز ضروری است، کمک می‌کند.