۰ نفر

تصاویر بدون حجاب خطرناک ترین زن فرانسوی عضو داعش / با پیش قراول زنان فرانسوی عضو داعش آشنا شوید

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۶
کد خبر: 651298
تصاویر بدون حجاب خطرناک ترین زن فرانسوی عضو داعش / با پیش قراول زنان فرانسوی عضو داعش آشنا شوید

در میان زنان فرانسوی عضو داعش که از سوریه به این کشور بازگردانده شده‌اند چهره پیش‌قراول این زنان نیز دیده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) اعلام کرد که ۳۵ کودک و ۱۶ زن را که همسران اعضای گروهک تروریستی داعش بوده‌اند، از سوریه به فرانسه بازگردانده است.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، در میان زنان بازگردانده شده به فرانسه، مشهورترین زن فرانسوی ملحق شده به داعش یعنی «امیلی کونیگ» نیز دیده می‌شود؛ کسی که در سال ۲۰۱۲ به داعش پیوسته بود.

در ادامه این گزارش آمده، کونیک به محض ورود به فرانسه به حکم قاضی ضد تروریسم، به اتهام عضویت در گروه تروریستی بازداشت شده است.

خطرناک ترین زن فرانسوی عضو داعش

القدس العربی افزود، امیلی دختر یک ژاندارم فرانسوی از اولین زنان فرانسوی بود که به داعش پیوست و به حمله به اهداف مشخص در غرب از جمله سازمان‌های فرانسوی و همسران سربازان فرانسوی مستقر در مالی فرا می‌خواند. وی در عضوگیری برای داعش فعال بود و مرتبا در ویدئوهای تبلیغاتی این گروهک ظاهر می‌شد.

خطرناک ترین زن فرانسوی عضو داعش

سازمان ملل در دسامبر ۲۰۱۴  امیلی کونیگ را در لیست سیاه خطرناک‌ترین تروریست‌ها وارد کرد و دستور بازداشت بین‌المللی وی صادر شد. یک سال پس از آن هم دستگاه اطلاعاتی آمریکا وی را تحت تعقیب‌ترین زن فرانسوی داعشی دانست.

با سقوط داعش در سال ۲۰۱۷، وی به دست نیروهای کُرد (تحت حمایت آمریکا) بازداشت و در اردوگاه «روج» در شمال سوریه زندانی شد.

بر اساس گزارش مذکور، وی سال‌ها قبل از پیوستن به داعش و در پی آشنایی با همسر اول جزائری‌الاصل خود به اسلام گرویده بود. پس از آن شروع به یادگیری زبان عربی کرده، نام خود را «سمرا» نامیده و حجاب به سر کرده بود. افراط‌گری وی از زمان پیوستن به گروهی افراطی تحت عنوان « Forsane Alizza » در شهر نانت فرانسه آغاز شد؛ گروهی که بعدها منحل شد.

در بهار ۲۰۱۲ که به دادگاه فرا خوانده شد از برداشتن حجاب خود خودداری و با یک نیروی امنیتی مشاجره کرد؛ از این اتفاق تصویربرداری و آن را در یوتیوپ منتشر کرد. در همین حین دو کودکش را در فرانسه رها و برای پیوستن به داعش راهی سوریه شد.

وی مادر پنج کودک است که سه نفر آنها در سوریه به دنیا آمده‌اند و در اوایل ۲۰۲۱ به فرانسه بازگردانده شدند. امیلی در مصاحبه با فرانس پرس در آوریل ۲۰۲۱ در اردوگاه روج گفت که می‌خواهد به فرانسه بازگردد.

کونیگ در آخرین تماس تلفنی خود در هفته گذشته اعلام کرد که در این اردوگاه تهدید به قتل شده است. امروز موکل وی گفت که وی قصد همکاری کامل با عدالت فرانسه را دارد و می‌داند که امیلی دلیل رنج بسیاری برای خانواده‌اش شده است.

خطرناک ترین زن فرانسوی عضو داعش