۰ نفر

رییس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد؛

مدیران دولتی تحت رصد سازمان بازرسی

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰
کد خبر: 498158
مدیران دولتی تحت رصد سازمان بازرسی

حسن درویشیان گفت: با هر یک از مسئولانی که ترک فعل داشته باشند برخورد می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره ترک فعل مدیران دولتی، اظهار کرد: ترک فعل مدیران دولتی ملاک قانون است.

وی ادامه داد:  اگر کسی از عملکرد خود سرپیچی کرده باشد قابلیت تعقیب اداری و حقوقی دارد برای مثال در اجرای قانون هوای پاک، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون رسیدگی به تخلفات و سلامت اداری و...، اگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل نکنند قابل تعقیب هستند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه هر مسئولی در هر سطحی نسبت به مسئولیت خود باید پاسخگو باشد، گفت: اگر فردی در مسئولیت خود کوتاهی کرده باشد قابل تعقیب است و مورد سوال واقع می‌شود.

درویشیان با بیان اینکه فرقی ندارد مسئول در چه مقامی باشد، ادامه داد:  وزیر، معاون وزیر، معاون کل  و هر فردی  که در هر سطحی از مسئولیت باشد هیچ محدودیتی برای او وجود ندارد و اگر به وظیفه خود عمل نکرده باشد تحت عنوان ترک فعل مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سند تحول قوه قضاییه اظهار کرد : در این سند و در ماموریت سوم آن که مربوط به نظارت بر اجرای صحیح قوانین است تکلیفی بر عهده سازمان بازرسی با همکاری سایر بخش های قوه قضاییه قرار گرفته است تا تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی را در سامانه‌ای تحت عنوان تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی منعکس کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اقداماتی که در رابطه با این تکالیف انجام شده در سامانه منعکس می‌شود و مورد رصد قرار خواهد گرفت و  اولویت  با موضوعات پولی، بانکی قاچاق ارز، سلامت و خانواده است.