۰ نفر

برای پسردار شدن چه غذایی بخوریم؟ +عکس

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 404397
برای پسردار شدن چه غذایی بخوریم؟ +عکس

کسی واقعاً نمی داند رژیم غذایی چقدر در انتخاب جنسیت تأثیر دارد ، اما تحقیقات بسیاری ثابت می کند رژیم غذایی ممکن است با نوع جنسیت کودک ارتباط داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، کسی واقعاً نمی داند رژیم غذایی چقدر در انتخاب جنسیت نوزاد تأثیر دارد، اما تحقیقات بسیاری ثابت می کند رژیم غذایی ممکن است با نوع جنسیت کودک ارتباط داشته باشد.

جنسیت کودک، توسط کروموزوم ها تعیین می شود. کروموزوم Y در اسپرم به معنای پسر است ، در حالی که کروموزوم X منجر به دختر می شود. پس از لقاح تخمک با اسپرم ، رژیم غذایی شما نمی تواند جنسیت فرزند شما را تغییر دهد. 

رژیم غذایی پدر

پدرها می توانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا اسپرم Y بیشتری داشته باشند متخصصان تغذیه ، یکی از این روشها ، دریافت روزانه حداقل 9 میلی گرم روی است . روی به تقویت سیستم تولید مثل مردان کمک می کند و تستوسترون را تقویت می کند. قبل از برقراری رابطه ، پدر باید یک فنجان قهوه مصرف نماید. 

رژیم غذایی پسردار شدن

تحقیقات نشان می دهد که تغییر سطح pH بدن در جنسیت تاثیر دارد. برای تغییر سطح pH به نفع اسپرم پسر ، باید مواد غذایی و نوشیدنی هایی مصرف کنید که محیط واژن قلیایی تری برای اسپرم ایجاد می کند. بنابراین قبل از تصمیم به بچه دار شدن باید چند هفته تا یک ماه رژیم خود را تغییر دهید. در اینجا با رعایت رژیم غذایی پسردارشدن می توانید شانس خود را برای پسردارشدن امتحان کنید.

  • غذاهای پر پتاسیم بخورید:مصرف مقدار زیادی موز ، لوبیای سفید ، ماهی سالمون ، آووکادو ، بادام ، سیب و قارچ در افزایش پتاسیم موثر است. 

  • وعده های غذایی مکرر:یک مطالعه نشان می دهد زنانی که سطح گلوکز خود را بالا نگه می دارند ، شانس بهتری برای پسردار شدن دارند. خوردن وعده های غذایی مکرر هر چند ساعت یکبار به بالابودن سطح گلوکز کمک می کند. اطمینان داشته باشید که وعده های غذایی شما پر از مواد مغذی است. 

  • مصرف غلات در صبحانه:زنانی که بیشترین غلات را در صبحانه مصرف می کنند ، احتمال پسردارشدن آن ها بیشتر خواهد بود. 

رژیم غذایی دختردار شدن

برای دختردار شدن باید محیط واژن اسیدی تری باشد. بنابراین در اینجا 3 نکته وجود دارد که باید رعایت شود.

  • حذف نمک:برای افزایش شانس دختردار شدن، سعی کنید نمک را از رژیم غذایی خود بخصوص نمک اضافه را حذف کنید.

  • مصرف شیرینی های مصنوعی:تا حد امکان از شیرینی های مصنوعی دوری کنید. 

  • کلسیم و منیزیم را افزایش دهید:این نکته برای هر کسی که می خواهد باردار شود ، صرف نظر از جنسیت بچه ، بسیار حائز اهمیت می باشد. از طرف دیگر برای داشتن یک دختر، مصرف کلسیم و منیزیم واقعاً مفید است. اگر تصمیم دارید کلسیم را از طریق لبنیات استفاده کنید ، مطمئن شوید که به صورت ارگانیک تهیه شده است و مواد غذایی پرچرب را نسبت به موادغذایی با چربی کم یا بدون چربی استفاده کنید (بهترین گزینه برای تخمک گذاری). سعی کنید اسفناج را نیز مصرف کنید زیرا اسفناج هم منیزیم و هم کلسیم دارد. اسفناج به راحتی در سوپ ها ، سالادها و ... قابل استفاده است.

انتخاب فصل مناسب

دما می تواند جنسیت نوزاد را تعیین کند. پسر در محیطی با درجه حرارت بالا و دختر در دمای پایین به وجود می آید. این امر به این دلیل است که درجه حرارت بالا روی کروموزوم حاوی X تأثیر می گذارد و کروموزوم Y را فعال تر می کند. بنابراین ، در طول تابستان، شانس بیشتری برای پسردار شدن و در زمستان بیشترین احتمال دختردار شدن وجود دارد. 

تعداد اسپرم

تعداد زیاد اسپرم باعث می شود شانس پسردار شدن بیشتر شود. بنابراین ، وقتی قصد بچه دار شدن دارید ، باید 3-7 روز قبل از تخمک گذاری از رابطه خودداری کنید. این می تواند بیشتربودن اسپرم های پدر را در روز تخمک گذاری تضمین کند.

سن و زمان مناسب پسردارشدن

پیشنهاد می شود که نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه برقرار کنید. برای پسردار شدن بهتر است بیش از 24 ساعت قبل از تخمک گذاری و بیش از 12 ساعت بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی نداشته باشید. هرچه والدین سن بالاتری داشته باشند ، شانس بیشتری برای دختردارشدن پیدا می کنند. بهترین زمان برای داشتن فرزند پسر بین 23 تا 30 سال و برای آقایان ، بهترین زمان بین 30 تا 35 سال است. بنابراین ، بهتر است در سن طلایی خود یک نوزاد به دنیا بیاورید تا احتمال پسردار شدن بیشتر شود.

از مصرف سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید

تحقیقات علمی تأیید کرده است که نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن باعث کاهش تعداد اسپرم های مرد می شود. در صورت نوشیدن الکل یا استعمال سیگار ، شانس کمی برای پسردارشدن وجود خواهد داشت. اگر مصمم به داشتن یک پسر هستید، بهتر است سیگار و نوشیدن الکل را ترک کنید.