۰ نفر

روبوتاکس خودروی بدون فرمان + عکس

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲:۲۹
کد خبر: 658482
روبوتاکس خودروی بدون فرمان + عکس

بایدو طراحی جدید خود را به عنوان راهی برای آزاد کردن فضا برای چیز‌هایی مانند «صندلی اضافی، دسک تاپ، یا کنسول‌های بازی» عرضه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو؛  «بایدو» شرکت فناوری چینی از طرح‌هایی برای یک خودروی خودران الکتریکی با فرمان قابل جابجایی رونمایی کرده است که گام رو جلوی دیگری در رقابت بر سر روبوتاکسی‌های سریع در چین است.

به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، «بایدو» غول فناوری چینی به عنوان پاسخ چین به گوگل از آپولو RT۶ نسل ششم خودروی خودران خود در کنفرانس سالانه‌اش در روز پنجشنبه رونمایی کرد.

«آپولو گو» سرویس حمل و نقل بایدو در حال حاضر در ۱۰ شهر چین فعالیت می‌کند. خودروی جدید از طریق آن برنامه در سال آینده عرضه خواهد شد. یکی از مدیران آن شرکت گفته است هنگامی که تنظیم کننده چراغ سبز را نشان دهد فرمان جداشدنی آپولو RT۶ به طور قانونی می‌تواند جدا شود. بایدو طراحی جدید خود را به عنوان راهی برای آزاد کردن فضا برای چیز‌هایی مانند «صندلی اضافی، دسک تاپ، یا کنسول‌های بازی» عرضه کرده است.

روبوتاکسی

این شرکت اعلام کرده که خودروی خودران جدیدش به شکل چشمگیری هزینه‌های تولید را نسبت به نسخه‌های قبلی حدودا به میزان نصف کاهش داده است. به گفته «رابین لی» مدیرعامل «بایدو» این صرفه جویی در هزینه به مسافران منتقل می‌شود، زیرا شرکت آماده می‌شود تا خودرو‌ها را به ناوگان روبوتاکسی موجود در سراسر چین معرفی کند.

او در بیانیه‌ای گفته است: «ما به سمت آینده‌ای حرکت می‌کنیم که در آن سوار شدن در روبوتاکسی نصف هزینه تاکسی سوار شدن امروز خواهد بود. این کاهش هزینه عظیم ما را قادر می‌سازد تا ده‌ها هزار خودروی خودران را در سراسر چین مستقر و فعال سازیم».

روبوتاکسی

روبوتاکسی

بایدو شهرت خود را به عنوان یک ارائه دهنده موتور جستجوی عظیم کسب کرد، اما مدت‌هاست که روی فناوری خودران در بزرگترین بازار خودروی جهان سرمایه‌گذاری کرده است.

آن شرکت در ماه آوریل همراه با یک استارتاپ خودران چینی دیگر اعلام کرد که به شهروندان در مناطق خاصی اجازه می‌دهد تا تاکسی‌های خودران را رزرو کنند. شرکت‌های دیگری پیش‌تر خودرو‌های بدون فرمان را به نمایش گذاشته‌اند از جمله جنرال موتورز، هوندا، گوگل و مرسدس بنز.

روبوتاکسی

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا در ماه آوریل گفته بود که آن شرکت خودروسازی قصد دارد تولید انبوه روبوتاکسی خود را بدون فرمان یا پدال در سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز کند.

روبوتاکسی