۰ نفر

این اشتباهات را در دوران نامزدی مرتکب نشوید

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۳
کد خبر: 266536
این اشتباهات را در دوران نامزدی مرتکب نشوید

دوران نامزدی همان دوران شیرین بعد از خواستگاری و بله برون، مرحله ای است برای شکل گیری یک زندگی جدید؛ یعنی قرار است گزینه ای باشی برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی تا آخر اما در بین راه ممکن است اختلافاتی پیش بیایید که مجبور شوید راهتان را از یکدیگر کج کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، در دوران نامزدیتان دست از احساسات بردارید و تنها چشمانتان را باز کنید تا زندگی شیرینی را پیش روی خود ببینید. دوران نامزدی دوران حساس قبل از شروع زندگی مشترک است تا طرفین با اخلاق و روحیات یکدیگر آشنا شوند والا اگر غیر از این بود زوجین باید بعد از خواندن خطبه ی عقد سر از زندگی مشترک خودشان در می آورند لذا توجه داشته باشید که در این دوران مرتکب اشتباهات جبران ناپذیری که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد،نشوید .

خانواده ها! محدودیت نگذارید!

این قسمت از مقاله را می توانید بگذارید جلوی پدر و مادرهایی که نامزدها را بیش از حد محدود می کنند؛ جوری که دو طرف حتی برای یک حرف زدن ساده خصوصی هم فرصت نداشته باشند.

محدودیت بیش از حد ایجاد کردن خانواده ها در دوران نامزدی باعث می شود که دو طرف نتوانند نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند.

ضمن اینکه احترام به بلوغ فکری جوان ها ایجاب می کند خانواده ها در این مورد کمی بازتر عمل کنند. البته دخالت خانواده ها در این مرحله اشتباه ترین اتفاقی است که می تواند بیفتد.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما. اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. چشم های تان را باز کنید. چه تفاوت ها و چه مشابهت هایی دارید؟ این تفاوت ها تا چه اندازه می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ در برابر کدام شان می توانید چشم های تان را ببندید و کدام شان اگر یک عمر در زندگی تان تکرار شوند، می توانند آرامش شما را بگیرند؟ نباید به خاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابل تان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید. شاید اگر نامزد بودن تان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برای تان آسان تر باشد.

ابراز علاقه نادرست

دختر و پسر دو موجودی هستند که کاملا با هم متفاوت هستند و یکی از این تفاوت ها نحوه ابراز علاقه است .دخترها جنس لطیفی دارند و محبت و احساسشان را صادقانه نشان می  دهند اما مردها با اذیت ، شوخی و شیطنت علاقه شان را نشان می دهند . این طرز بیان احساسات در دوران تاهل مشکل ساز خواهد شد و لازم است که دختر و پسر از موضع شان فاصله بگیرند .

دختر نباید خیلی عاطفی و رمانتیک باشد طوری که در روند صحبت کردن و زندگی دچار مشکل شود و پسر هم نباید علاقه اش را با مسخره کردن و شیطنت ابراز کند که دختر حس کند هیچ علاقه ای وجود ندارد . دختر و پسر باید در دوران نامزدی در ابراز احساساتشان تعادل داشته باشند .

 عادت رفتار و اخلاق های ناپسند

اگر اخلاق های زشتی چون مسخره کردن ، عیب جویی کردن و توهین کردن دارید باید قبل از عقد این اخلاق ها را کنار بگذارید . این رفتارها در دوران تاهل نشان دهنده بی احترامی به طرف مقابل است و می تواند باعث ناراحتی و کدورت شود . احترام مقابل مهمترین و اصلی ترین بنای موفقیت در زندگی مشترک می باشد .

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

اینکه آدم ها بعد از تشکیل خانواده تغییر می کنند عجیب نیست. همه ما با قرار گرفتن در موقعیت های تازه اندکی تغییر می کنیم و به خاطر سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های مان را کنار می گذاریم و خواسته های جدیدی را جایگزین آن می کنیم اما اگر با خیال تغییر کردن شریک زندگی تان پس از وارد شدن به خانه مشترک، می خواهید با وجود همه ایرادهایی که از نظر شما دارد پای سفره عقد بنشینید، مطمئن باشید که آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با او را دارید، باید بپذیرید که او همین است؛ با همین کاستی ها یا حتی عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند. باید با این پیش فرض که همسر فردای شما دقیقا همین فردی است که امروز در کنارش راه می روید، برای ادامه دادن این رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید، نه اینکه با رویای ساختن کس دیگری- که ممکن است حتی خود نامزدتان ادعا کند که به او تبدیل می شود- به خانه مشترک تان وارد شوید.

اعتماد به نفس فراموش نشود

اگر با هم به میهمانی خانوادگی یا جشن عروسی می روید از همان اول کار به هیچ وجه دنبال تایید و نظر مثبت نامزدتان نباشید. شما از روز اول باید اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست از روز اول او به شما بگوید چه لباسی به شما می آید و چه بپوشید و چه نپوشید. پس با خیال راحت لباس مورد نظرتان را بپوشید و راه بیفتید. باید به خودتان مطمئن باشید. قرار نیست او مدام به شما بگوید که زیبا شده اید یا نه. شما خودتان زیبا هستید.

اگر از روز اول نظرش را به شما تحمیل کند تا آخر عمرتان باید به نظر او لباس بپوشید و غصه بخورید. خود کرده را هم تدبیر نیست. تو باید ارزش خودت را بدانی. قدم اول را هم محکم بردار.

آزار دهنده نباشید

بعضی رفتارها اعصاب و روان آدم ها را طوری به هم می ریزد که صدتا روانشناس نمی توانند به روز اولش برگردانند. یادتان باشد غر زدن و مدام پشت سر هم نق زدن را فراموش کنید.

مردها از غر زدن و نق شنیدن متنفرند، حاضرند نصف عمرشان را بدهند و هیچ وقت شاهد غر زدن کسی نباشند چه برسد به اینکه نامزدشان مدام کنار گوش شان چیزهایی بگوید که سعی در نشنیدنش دارند.

اگر موضوعی ناراحت تان کرده یا از رفتاری ناراحت می شوید، با زبان آرام و بدون غرغر بیان کنید، اینطوری هم زودتر نتیجه می گیرید و هم انگ یک زن غرغرو بهتان نمی زنند. اگر پای درد دل مردها بنشینید بیشترین چیزی که در زندگی مشترک آزارشان می دهد، همین غرهای بی مورد و نق زدن های همیشگی است.

یادتان باشد که هیچ مردی حاضر به ادامه زندگی به یک زن غرغرو نیست!!

ناشناس نمانید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات شما در دوران نامزدی می تواند درست معرفی نکردن خودتان باشد. اغلب افراد تصور می کنند دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل؛ اما مهم تر از اینکه شما فرد مقابل تان را بشناسید، این است که درست خودتان را معرفی کنید. شما چه کسی هستید؟ چه باورهایی دارید؟ چه انتظاراتی از آینده دارید؟ می خواهید چطور زندگی کنید؟ اگر شما خودتان را درست به فرد مقابل تان معرفی کنید و او با توجه به همین شناخت دقیقی که از شما به دست آورده حاضر شود در کنارتان بماند، یعنی بخش مهمی از راه را پشت سر گذاشته اید.