۰ نفر

خطوط قرمز در دوره آشنایی پیش از ازدواج

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 231449
خطوط قرمز در دوره آشنایی پیش از ازدواج

معمولا در زمان آشنایی و نامزدی مشکلات یک ازدواج خود را به صورت برخی از نشانه ها بروز می دهد اما بسیاری اوقات افراد از دیدن و توجه به آنها اجتناب می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، شخصیت هر کدام از ما به خاطر مسایلی که در زندگی با آنها رو به رو بوده ایم، شیوه تربیت یا وراثت با همدیگر تفاوت دارد. این تفاوت ها گاهی باعث می شود که افراد غیرقابل تحمل شوند یا شخصیت آسیب دیده و بیماری داشته باشند. در این شرایط زندگی نه فقط برای خود فرد، که برای اطرافیانشان هم جهنم می شود. اما چطور می توان فهمید که شخصیت طرف مقابل شما سالم است ؟ چه نشانه هایی وجود دارد که به شما بگوید ازدواج با یک فرد ، به معنی عذابی همیشگی است ؟

واقعیت این است که یک رابطه از همان اول خراب و درب و داغون نیست و در طول زمان ذره ذره تخریب می شود . بنابراین نشانه‌های تخریبگر یک رابطه را باید به خوبی بشناسید و در صورت مواجهه با آنها برای ازدواج دست نگه دارید.

در این مطلب قصد داریم نشانه های خطوط قرمز در دوره آشنایی پیش از ازدواج را شناسایی کرده و به شما معرفب نماییم . همراه ما باشید .

۱ – توجه به احساسات همدیگر

خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل به یکدیگر و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند . شاید عده‌ای تصور کنند این حالت‌ها در یک رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌کنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما اینگونه نبوده و این مساله می تواند زمینه آسیب پس از ازدواج محسوب گردد.

۲ – شناسایی صفات قابل‌ تحمل و غیرقابل‌ تحمل همدیگر

خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاکره، خواسته‌هایی هستند که باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی که از این خطوط قرمز عبور کند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا اعتیاد و رابطه خارج از زندگی زناشویی از این دست خطوط قرمز است.

۳ – عدم تحمل آزارهای روانی

اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد و مدام در پی بهانه گیری و تغییر دادن شما خواهد بود.

۴ – مشخص کردن اولویت‌ها

در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌ کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است. وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد و استقلال زندگی مشترک را از بین می برد.

۵ – تعیین تکلیف

شما ممکن است بحث‌هایی را مطرح کنید که اهمیت زیادی برایتان داشته باشد ولی طرف مقابل با شوخی یا طفره رفتن موضوع را خاتمه ‌دهد. از این مساله نباید به راحتی گذشت. فرض کنید شهر موردنظر برای زندگی یا دوری و نزدیکی به والدین برای شما مهم است ولی نامزدتان درباره آن صحبت نمی‌کند در حالی که ضروری است قبل از ازدواج درباره این موضوعات مذاکره و تعیین تکلیف شود.