۰ نفر

چگونه بهترین همسر دنیا شویم؟

۳ تیر ۱۳۹۶، ۸:۳۰
کد خبر: 201617
چگونه بهترین همسر دنیا شویم؟

خودتان را جای همسرتان بگذارید و ببینید او می‌تواند زن یا شوهری با ویژگی‌های شما را دوست داشته باشد؟اگر بی‌طرف باشید و عادلانه قضاوت کنید به جواب درستی خواهید رسید.

امروز یک کلید طلایی رفتاری را به شما معرفی می‌کنیم که در صورت استفاده از آن در روابط‌تان بهبود چشمگیری احساس خواهید کرد و البته مهم‌ترین رابطه زندگی‌تان که همان ارتباط با همسرتان است هم متحول می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مجله دلگرم،  اگر زن هستید و دوست دارید معشوق همسرتان باشید یا اگر مرد هستید و تمایل دارید تکیه‌گاه دوست‌داشتنی او باشید، از اصرار و پافشاری بر عقیده‌تان جدا خود‌داری کنید. برای داشتن روابطی عاشقانه باید از برخی چیزها صرف‌نظر کرد، البته منظور من این نیست که از خواسته خود صرف‌نظر کنید، بلکه فقط یاد بگیرید تا در پی به‌ کرسی نشاندن حرفتان نباشید و بدون موضعگیری با کلامی صادقانه فقط نظر خود را بیان کنید. شریک زندگی شما از لحن صدایتان، طرز نگاهتان و زمانی که برای بیان نظرتان انتخاب می‌کنید، متوجه می‌شود که شما در کنار او هستید یا در جبهه مقابل او و قصدتان تصمیم‌ گیری صحیح است یا پافشاری برای شکست‌ دادنش!

شما می‌توانید یک رقیب سرسخت که می‌خواهد در هر فرصتی از شما جلو بزند و حرف خودش را عملی کند، دوست بدارید؟

مثل این است که بخواهید در یک لحظه روز و شب را با هم داشته باشید. زندگی مشترک باید سرشار از عشق و توجه باشد و این اتفاق نمی‌افتد مگر جبهه حق و باطل را در خانه فراموش کنید. تضاد بین انسان‌ها طبیعی است، اما اگر با درایت با آن برخورد نشود تبدیل به مشکل خواهد شد. تضادها شما را از هم دور نمی‌کند، بلکه اصرار شما بر بحق بودن‌تان و دیگری را در اشتباه‌دانستن، روشی است که مثل سم تدریجی کل پیکره روابط‌تان را فرامی‌گیرد و دیگر جایی برای تداوم عشق نمی‌گذارد.

وقتی شما مدام می‌خواهید به همسرتان ثابت کنید بیشتر از او می‌دانید و به طور غیر‌مستقیم به او می‌گویید که خطا کار است، اگر هم تائید موقت همسرتان را دریافت کنید به علت خستگی او از نگاه عاقل اندر سفیه شماست. روش تصمیم‌ گرفتن با یکدیگر را بیاموزید و عقایدتان را بدون پافشاری بیان کنید. اگر چنین فضایی در چاردیواری شما حاکم شود، به جای حق و باطل یک « ما » خواهید داشت که طرفین می‌توانند عقیده‌شان را بیان کنند و یک طرف همیشه حرفش را به کرسی نمی‌‌نشاند. در این صورت، فضای خانه آماده است تا همدیگر را دوست داشته باشید.

نیاز خانمها چیست؟و با آنها چگونه برخورد کنیم. نیاز آقایان چیست؟و با آنها چگونه برخورد کنیم.

اولین نیاز آقایان

لطفاً همسر شوهرت باش نه مامانش چون آقایان دوست ندارند مثل بچه ها با آنها برخورد کنید. مثلاً 1- به نیت کمک، کارهای شخصی مرد را انجام می‌دهند . 2- با جمله ها بازی می‌کنند تا از کلام او نگفته ها را بشنوند. 3- خانمها فکر می‌کنند آقایان فراموشکار، کم حافظه و بیحوصله اند. 4 -خانمها آقایان را نکوهش می‌کنند .

5-خانمها یک کارهایی را خودشان به عهده می‌گیرند و فکر می‎کنند آقا نمی‌تواند. دائم اشتباهات آقایان را به آنها گوشزد می‌کنند.

خانم ها بهتر است از توانمندی شوهرشان با آنها صحبت کنند آنها را سرکوب نکنند. کارهایی که خود آقایان می‌توانند انجام بدهند برایشان انجام ندهید. بگذارید خودشان انجام بدهند . به آنها امر و نهی نکنید به آنها دستور ندهید . به آنها اعتماد کنید از همان کودکی . هر کاری که مامان بازی بوده را نسبت به شوهرتان انجام ندهید.آقایان نیاز به استدلال و تفکر دارند. وقتی آقایان ذهن درگیری دارند دوست دارند در تنهایی فکر کنند. مزاحم آنها نشوید رهایشان کنید. مردها تشنه ، و محتاج تشکرند نیاز دارند که از آنها تشکر شود خانم ها دو جا این کار را نمی کنند 1- وقتی کار کوچکی است. 2- وقتی وظیفه شان را انجام بدهند. آقایان نیازمند تعریف وتمجید هستند یعنی وقتی کاری انجام می دهند بگویید آفرین.

خدا به پیغمبر می گوید : می‌دانی من هستی را خلق نکردم مگر به خاطر تو می‌دانی تو و هستی را خلق نکردم مگر برای علی و می‌دانی تو و هستی و علی را خلق نکردم مگر به خاطر فاطمه . اگر فاطمه نبود هیچکدامتان را خلق نمی‌کردم هستی طفیلی یک زن است .

خانمها : محدوده حرف زدنتان را مشخص کنید آقایان زمانی به شما دل می‌دهند که بتوانند روی حرفتان تمرکز کنند. اگر نگویید هدفتان از ، محدوده حرف زدنتان چیست آقایان صحبت نمی‌کنند . اگر هدف و زمان و حدود را مشخص کنید آقایان با شما حرف می‌زنند . اگر همیشه به آنها زمان بدهید حاضرند حرفتان را گوش کنند. " به او بگویید 5 دقیقه می‌خواهم یک جریانی را تعریف کنم" . مردها باید مورد تأیید قرار بگیرند اگر خواستند کاری انجام بدهند به آنها نگویید نه ، به آنها بگویید تو می توانی تو توانایی آن راداری.

وقتی مرد می‌خواهد کاری انجام بدهد او را تأیید نکنید. تکذیب هم نکنید. مخالفت هم نکنید. چون مخالفت دردسر سازمی‌شود. مردها باید از جانب خانمها مورد قدر دانی قرار بگیرند. حداقل روزی یکبار به آنها بگویید از اینکه تو همسر منی خوشحالم یا اینکه تو فوق العاده ای .

وقتی بچه به دنیا می‌آید در معرض توجه مرد هم قرار می‌گیرد. به او بگویید من خیلی خوشحالم که تو اینقدر بچه مان را دوست داری . آقایان دوست دارند خانمها احساساتشان را بروز دهند . خانمها دوست دارند به آنها خوش بین باشید. آموزش ها یاد داده که با هم رقابت کنیم ولی خانمها دوست دارند که با هم همکاری کنید . آموزش ها یاد داده که آقایان مستقل باشند ولی خانمها دوست دارند بعضی وقتها به آنها احساس نیاز کنید .

نکاتی در مورد خانمها :

پیامبر (ص) می فرمایند: من از دنیای شما 3 چیز را بیشر دوست دارم 1- عطر و بوی خوش 2- زن. 3- نماز که نور چشم من است . هر دستگاهی که پیچیده تر باشد حساسیتش بیشتر است پیچیدگی خانمها در مقایسه با آقایان مثل کامپیوتر در مقایسه با ماشین حساب است .لطمه پذیری و صدمه پذیری خانمها بیشتر است چون خانمها پیچیده تر هستند. برخورد با آنها حساس تر نکات و ظرافت‌های بیشتری باید در مورد آنها رعایت شود.

خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام.

نیاز خانمها:

خانم ها به درک و توجه نیاز دارند. جنس زن نیاز دارد که با او رفیق و صمیمی باشی او را ببینید، رای و نظرش برای شما مهم باشد خواسته هایش مهم باشد. به حرفهایش بها بدهید. در این صورت خانم متوجه می شود درکش کردی . برای همه چیز از دختر و همسرتان تشکر کنید و از آنها تعریف کنید . "مثلاٌ اگر تو نبودی من اینقدر رشد نمی کردم". خانمها نیاز به درک و توجه دارند . خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام. از جمله های خوب برای خانمها استفاده کنید مثل خدا تو رو از آسمون فرستاده . تو خوبی مثل فرشته ها .

یک سری جملات هست که خانمها میل به شنیدن ندارند( چند بار در مورد این موضوع صحبت کنیم ما که مثلاٌ در موردش به توافق رسیده بودیم نمی‌خوای دست از سر این موضوع برداری بازم شروع کردی، آرام باش، سخت نگیرو....). آقایان، از

 جزئیات ذهنتان با خانمها صحبت کنید در مورد همه مسائل با خانمها صحبت کنید . مثلاٌ ا گر مشکلی در کارتان هست بگویید . نگذارید خانمها مثل کارآگاه از زیر زبانتان بکشند خودتان بگویید نظر آنها را در مسائل مختلف جویا شوید. خانمها می‌خواهند شنیده بشوند نه اینکه آقایان دائم برای آنها صحبت کنند باید بیشتر به آنها گوش کنید.فضای احترام را به خانه هایتان وارد کنید . آقایان، طوری خانمتان را صدا کنید که انگار مال شماست. همسرم ، دسته گلم ، عزیز دلم .

خانمها از آقایان قوت قلب می‌خواهند به آنها بگویید همیشه پشت آنها هستید. دل آنها را خالی نکنید. حتی به شوخی . خانم ها به مرد مقتدر نیاز دارند یعنی مسئولیت پذیر باشید و تعهد بیشتری به زن و بچه داشته باشید . خانم ها به شدت بر زمان مسلط اند و بسیار به مناسبت ها اهمیت می‌دهند. آقایان، مناسبت های خاص را در تقویمتان بنویسید. نیاز به امنیت دارند از آنها انتقاد نکنید احساس نا امنی می‌کنند . آقایان، مراقب جزئیات رفتارشان باشند.

وقتی با خانم ها حرف نزنید و مبهم باشید و به خانم ها توجه نکنید. وقتی دائم از آنها انتقاد کنید وقتی نسبت به مناسبت ها فراموش کارید. وقتی رفتارتان با خانمها سرد است . وقتی نمی‌گویید چرا عصبی هستید و مشکل دارید. وقتی به خانمها گوش نمی‌کنید . وقتی از نیازهایشان غافلید، موجب نا آرامی خانمها می گردد. توجه داشته باشید که همه چیزها و احتیاجاتی که خانم ها دارند آقایان هم دارند و همه احتیاجات و نیازهایی که آقایان دارند خانمها هم دارند. گر چه بعضیهایشان مخصوص همان گروه است. تفکیک نیازها فقط برای این بود که مشخص شود نیاز آقایان به چه بیشتر است و نیاز خانم ها به چه چیز.